از افسانه تا واقعیت؛ وجود سیاره نهم در منظومه شمسی

پاسخ: از یک بار گردش کامل زمین به دور خود؛ یک شبانه روز به و جود می آید که تقریباً ۲۴ ساعت است. پس از این عملیات، جیانگ ، دیزی را از گروه اخراج می کند تا این که عملیات بسیار مهمی پیش می آید. بخش مهمی از این هسته را enstatite (۷۰ درصد) و آهن (۳۰ درصد) تشکیل می دهند. قطر زهره کمی کوچکتر از قطر زمین و نزدیک به ۱۲۰۰۰ کیلومتر است، جاذبه آن نزدیک به ۹۰ درصد جاذبه زمین بوده، جرم آن برابر با ۸۰ درصد جرم زمین و چگالی آن نزدیک به ۹۵ درصد چگالی زمین است.

طوفانهای شن بیشتر در زمانهایی که فاصله مریخ از خورشید کم است رخ می دهند. ولی به ندرت در عرض های جغرافیایی میانی نیز دیده میشوند.این حالت زمانی رخ می دهد که خورشید در اوج فعالیتهای خود در چرخه 11 ساله باشد.بطور کلی با افزایش فعالیتهای خورشیدی بروز این پدیده نیز افزایش می یابد.برای اندازه گیری ارتفاع این پرتوها از دو یا چند نقطه در سطح زمین که دارای فاصله زیادی هستند به طور همزمان از آنها عکسبرداری می شود وسپس بکمک روابط مثلثاتی ارتفاع آنها می شود. بطور متوسط فاصله زماني بين دو مد متوالي 12 ساعت و 5/25 دقيقه است.

صفورا تنباکویی؛ در سده ۲۱ که دنیا پر شده است از هزاران هزار دانشگاه و میلیونها میلیون دانشآموخته و صدها هزار استاد دانشگاه، هنوز هم کماند دانشمندان واقعی که همچون ستارهای درخشان در آسمان «دانش و اجتماع» میدرخشند. طبق گفته منجمان دانشگاه پادووا در ایتالیا، نور فرا بنفش منعکس شده از فوبوس، شواهد محکمی است درباره سیارکی بودن این قمر. در واقع محور آن به اندازه 8/97 درجه کج شده است و به نظر می رسد که قطبين آن تقريباً در راستای صفحه مداری اش قرار گرفته اند و صفحه استوايی آن عمود بر صفحه مداری آن می باشد.

برودت مشتری به ۱۳۰- درجه می رسد. دمای لایه های بالایی جو ونوس به طور میانگین ۱۳ درجه سانتیگراد می باشد، در حالیکه دمای سطح این سیاره به ۴۶۵ درجه سانتیگراد می رسد. ارتفاع قاعده ابرها 30 کیلومتر و ارتفاع راس ابرها در حدود 70 کیلومتر از سطح سیاره برآورد شده است. علامه طباطبایی درباره این حدیث می گوید: «این حدیث در باب خودش حدیثى نادر است و با در نظر گرفتن ذیل آن که سخن از تنزل امر دارد، این معنا به ذهن نزدیکتر مىرسد که امام خواستهاند از باطن عالم خبر دهند نه از ظاهر آن و خلقت مادیش و خدا داناتر است» (طباطبایی، ۱۳۶۳: ۱۹/۳۲۸).

در باره تکنولوژیهای بهکار رفته در فیلم (که البته برخی بدیع نیست اما با این وسعت استفاده نشده بودند) و تاثیرات آن بر صنعت سینما سخن نمیگویم که خود نیازمند فرصتی مستقل است و شاید در همین شماره نشریه به آن پرداخته شده باشد. این فلزها عبارتاند از: وانادیوم، آهن، کروم، کلسیم، سدیم، منیزیم و نیکل؛ اما جالبتر از همه هیچ آلومینیوم یا تیتانیومی در کار نیست. آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفرید، و در هر آسمانی کار آن را وحی فرمود و آسمان دنیا را(سیاره زمین ؟) با چراغهائی زینت بخشیدیم، و حفظ کردیم؛ این است تقدیر خداوند توانا و دانا.

این کار بسیار مشکل و دور از ذهن به نظر می رسد، چرا که ویجر ها (1 و 2 ) با خروج از منظومه شمسی، ورای نپتون را عاری از هر سیاره گازی شکل گزارش کرده اند. چرا که تعدادی، ذکر نشده است؛ و هر کره آسمانی که دارای سیلیکات و مواد معدنی و پوشش پوسته ای زمین مانند باشد را می توان در زمره زمین مانند ها طبقه بندی نمود. یک تیم تحقیقاتی به رهبری اخترفیزیکدانان دانشگاه پرینستون یک جفت ستارۀ خورشید مانند ِ درخشان به نام های HD 240430 و HD 240429 را کشف کردند که از لحاظ کفایت مواد شیمیایی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند.

مرکز این سیاره دارای هسته متراکم است که از آب، یخ و مواد سنگی تشکیل شده است، اما هیچ زمین ماسهای واقعی ندارد. در بیگانگان که در اوج تاثیر فضای مقابله بین جهان مدرن غربی و بنیادگرایی اسلامی بود، بیگانههای قاتل به عنوان سمبل این سنت یا بربریت (از زاویه چشم یک غربی، همان چیزی که savage میخوانند) در برابر ریپلی قرار میگیرند که هر چند از دانشمندان و تکنولوژی دل خوشی ندارد (عامل اصلی استمرار حضور بیگانه در فیلم اول- ساخته ریدلی اسکات- دانشمند جمع است) اما در نبرد پایانی او با ابزارهای همین تکنولوژی (شعلهافکن قدرتمندی-سلاحهای نظامی ناشی از برتری تکنولوژیک ارتش آمریکا- که با آن بچههای ملکه مادر را درهم میکوبد) و آن لباس روباتیک به جنگ این بربریت میرود.

3- سقراط درمکالمه با منون برای رد دعاوی او “به نظریه یادآوری” توسل می جوید و شعری از پیندار را شاهد می آورد و از محتوای ارفه ای- فیثاغوری آن چنین نتیجه می گیرد که نفس در ضمن سیر خود همه چیز را دیده وشناخته است و از این رو هر جستجو و آموزش در این جهان چیزی جز یادآوری نیست؛ و چون تمام طبیعت درون به هم پیوسته است و نفس به همه چیز آشناست، پس مانعی نیست که هرکس همین که چیزی را به یاد بیاورد، اگر از جستجو باز نایستد، همة چیزهایی را که فراموش کرده است، به یاد بیاورد.

از اولین اقدامات جورج بوش، تعلیق اجرای تفاهمنامه توکیو بود که در زمان بیل کلیتون به امضای سران کشورهای جهان رسید. این پیشبینیناپذیری باعث شده جایی که به قدرت خاصی نیاز دارید، آن را نداشته باشید و از طرفی در نقطهای که از همه چیز ناامید شدهاید ناگهان معجزهوار عمل کند. اما بر خلاف جاهای دیگر، لایه ای از گرافیت بر روی آن سنگ مذاب شناور بود. اما بیشترین حیرت در حرکتهای پنج ستاره است که به اشتباه سرگردان خوانده میشوند؛ به اشتباه، زیرا هیچ چیزی نیست که سرگردان باشد و در سراسر ابدیت، دورههای پسرو و پیشرو و سایر حرکاتش را ثابت و بدون تغییر نگه دارد.

در مشتری و زحل قطب های مغناطیسی قوی تری وجود دارد و هر دو آنها کمربند تشعشع radiation belt بزرگی دارند. لایه بسیار بالای ابرهای زهره هر چهار روز زمینی به دور سیاره حرکت می نمایند ، و در اثر وزش بادهای طوفان تقریباً با سرعت 224 مایل در ساعت (360 کیلومتر در ساعت) حرکت می کنند. اتمها به سرعت به فضا گریخته، جای خود را به اتمهای جدید میدهند. اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1960 و اوایل دهه 1970 نیز تعداد زیادی فضاپیما را به فضا پرتاب کرد اما بیشتر این مأموریتها با شکست روبرو شد. مردم حتی در دوران باستان نیز می توانستند آن را در آسمان ببینند ، اما از آنجا که فقط صبح و عصر نمایش داده می شد ، اعتقاد بر این بود که اینها 2 شی متفاوت هستند.

شفق های قطبی معمولا باید فقط در قطب ها اتفاق بیافتند. در تئوری او علت وقوع شفق های قطبی این انتقال نور در مرکز بار الکتریکی در سرزمینهای قطبی توسط برف و رطوبت شدت میگیرد، بود. دلیل این سرع زیاد، انتقال تکانه از حرکت کند سیاره و لایههای پایینی هواکره به لایههای بالایی آن (که غلظت بسیار کمتری دارند) است. آیا سبع السماوات همان هفت سیاره ای است که خورشید و ماه در میان آنها قرار گرفته اند؟ آیا نمی نگرند که چگونه خداوند هفت آسمان را بر فراز هم آفرید و ماه را در میان آنها روشنی و خورشید را چراغ فروزانی قرار داد.

آیا تشابه خلقت زمین و سبع سماوات در دو روز ما را به پذیرفتن معنی هفت سیاره سماوی برای سبع سماوات/السماوات السبع سوق نمی دهد؟ چقدر زیباست لحظه ای که ملائک، رسول منتخب را به آسمان می برند و نظام سماوی، شامل سیارات و زمین(السموات و الارض( را از آن منظر گاه، به او نشان می دهند تا قلبش به یقین رسد. بررسی جو زهره نشان می دهد که فشار جو در آن 90 برابر فشار جو در زمین است . جهت بررسی و آشکار شدن چنین تفاوتی و فهم موهبت الهی در داشتن آسمان (سپهر) مزین به ستارگان، شناخت شرایط سیاره زهره(ونوس)ضروری است.