بزرگترین سیاره درونی منظومه خورشیدی کدام است – ❤️ پست روزانه

میماس و انسلادوس هم در سال 1789 کشف شده و هایپریون در سال 1848 یافته شد. 3. عنصر شیمیایی اورانیوم توسط شیمی دان آلمانی مارتین هاینریش کلاپروت در سال 1789 از روی اورانوس نامگذاری شد. 15. نپتون 5 حلقه ی اصلی دارد که به نام افرادی نامگذاری شده اند که بر روی این سیاره تحقیق کرده اند. «شازده کوچولو» که برای نخستینبار در یکی از روزهای سپتامبر ۱۹۴۳ در پشت ویترین یکی از کتابفروشیهای شهر نیویورک سروکلهاش پیدا شد، با رکورد فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه تاکنون، لقب پرفروشترین کتابها در طول تاریخ را از آن خود کرده است.

انجمن بينالمللی اخترشناسی، اکتشاف دهمين سياره گردنده به دور خورشيد که در مرز منظومه شمسی قرار دارد را تاييد کرده است. اگر کشف و مطالعه یک ستاره دور برای علم مدرن چندان مسئله ای حل نشدنی باشد ، شناسایی یک سیاره در نزدیکی این ستاره درخشان بسیار دشوار است ، بنابراین ، اغلب سیارات یافت شده از منظومه های شمسی غول های بزرگ گازی مانند مشتری و زحل ما هستند.

پس از خورشید و ماه، زهره درخشانترین جسم قابل مشاهده از زمین است و گاهی اوقات مانند یک ستاره درخشان در آسمان صبح و شب، به نظر میرسد. تناوب مداری این جسم ۱۰٬۵۰۰ سال به طول میانجامد. اگر چه هشت تا از سیارات که پیش از سال ۱۹۵۰ کشف شدهاند، همچنان در این تعریف جدید نیز سیاره محسوب میشوند، برخی از اجرام آسمانی همچون سرس، پالاس، جونو و پلوتون (نخستین جسم فرا نپتونی کشفشده) که زمانی توسط جامعه علمی به عنوان سیاره شناخته میشدند، دیگر سیاره محسوب نمیشوند. وویجر 2 شش قمر جدید این سیاره را هم که بدور آن میگردیدند کشف نموده و ضمناً مشخص شد حلقه های این کره بیش از یک عدد است.

17. حجم مشتری بقدریست که می تواند 1300 کره ی زمین را در خود جای دهد. ترکیب جو زحل نیز شباهت زیادی با جو مشتری دارد. بابلی ها، رومی ها، یونانی ها، هندوها و بسیاری از تمدنهای باستان علاقه ی زیادی به مطالعه و بررسی این سیاره ی حلقه دار نشان داده اند. دوست عزیز همان گونه که مــا انتظار داشتیم و دانشمندان مــا حدس زده بودند ، زمین میلیون ها سال قبل بر اثر برخورد یک شهاب سنگ بزرگ به دو نیمه تبدیل شد و تعدادی از مردم این بخش از زمین که از این حادثه جان سالم بدر برده بودند تا مدت ها فکر می کردند قسمت دوم زمین کاملاً نابود شده و از بین رفته است , اما پس از سالها مطالعه و تحقیق و دستیابی به تکنولوژی و امکانات پیشرفته ، سیستمهای ما هر چند گاه یکبار امواج ، تصاویر و اصواتی را از فضا دریافت می کردند که بسیار شبیه به تصاویر و صداهای مردم ما بود و کم کم این فکر قوت گرفت که ممکن است نیمه دیگر زمین نیز از بین نرفته باشد و از همان زمان تلاش ما برای یافتن همنوعانمان شد تا اینکه امروز تو را در فضا یافتیم و این فکر به یقین تبدیل شد که نیمه دوم زمین سالم است و انسان های زیادی در آن زندگی می کنند .

گازهای اطراف این ابرنواختر هنوز دارند بر اثر موج حاصل از انفجار ستاره آن گسترده میشوند. ما تاکنون فقط توانسته ایم 9 سیاره را در منظومه شمسی شناسایی کنیم ، اما آیا سیاره های دیگری نیر در این منظومه وجود دارند ؟ این ماده از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است ، اما در سطح آن آثاری از متان ، آمونیاک و آب یافت شده است. یوهان بُده از رصدخانهی برلین، نام اورانوس را پیشنهاد کرد؛ اما بیش از پنج دهه گذشت تا این نام به اتفاق آراء مورد قبول واقع شد.

16. قطبهای مغناطیسی زمین در 200 هزار تا 300 هزار سال یکبار باهم جابجا می شوند. 2. زمین چگال ترین سیاره ی منظومه ی شمسی می باشد. ترکیب عناصر شیمیایی خورشید و زحل شباهت بیشتری نسبت به خورشید و سایر اجسام منظومه شمسی دارد. 2. داخل ناهید هسته ای آهنی داشته و جبه ی صخره ای ذوب شده دارد یعنی ترکیب داخلی آن شبیه ترکیب داخلی زمین است. 14. زمین لایه های متعددی با ویژگیهای ارتعاشی و شیمیایی خاص خود را دارد: پوسته (از 0 تا 40 کیلوتری زیر زمین)، جبه ی فوقانی (از 40 تا 400 کیلومتری)، منطقه ی گذار (از 400 تا 650 کیلومتری)، جبه ی زیرین (از 650 تا 2700 کیلومتری)، لایه ی دی (از 2700 تا 2890 کیلومتری)، هسته ی خارجی (از 2890 تا 5150 کیلومتری و هسته ی داخلی (از 5150 تا 6378 کیلومتری).

وسعت یکی از مناطق معروفبه مکسول تقریبا ۸۷۰ کیلومتر است و ارتفاع کوههای آن به ۱۱.۳ کیلومتر هم میرسد که مرتفعترین کوههای روی این سیاره هستند.زهره ویژگیهای منحصربهفردی هم دارد که مانند آنها در زمین وجود ندارد. از فاصله متوسط 108 میلیون کیلومتر (67 میلیون مایل)، سیاره ونوس 0٫7 واحد نجومی با خورشید فاصله دارد. البته پایونیر بر روی سطح مشتری فرود نیامد و از فاصله عملیات کاوشی خود را به انجام رساند.

البته در منظومه شمسی سیارههای مشتری، اورانوس و نپتون نیز دارای حلقه هستند ولی هیچ یک نتوانستهاند مناظر زیبایی را به مانند زحل به وجود آورند. 6. ونوس که نام لاتین سیاره ی ناهید است از خدای رومی عشق و زیبایی گرفته شده است. یکی از اقمار سیاره زحل نام یکی از برادران قهرمانان اساطیری یونان “اطلس” و “پرومته” بر روی این قیر گذاشته شده است. اورانوس در داستانهای اساطیری یونان شوهر گایا (ایزد بانوی زمین) بود. 1. اورانوس از روی ایزد آسمان اساطیر یونان باستان نامگذاری شده است. گوشزد:اثر گلخانه را،که بهتر از هرجا در گلخانه ها محسوس است،بر روی زمین نیز میتوان مشاهده کرد.سقف شیشه ای به صورت دامی برای انرژی در می آید،زیرا نسبت به نور خورشید که طول موج هایش بین 4000 و 7000 آنگستروم است کاملا شفاف است و آن را از خود عبور می دهد.

روی سطح مشتری طوفانهای شدیدی میوزد که سرعت برخی از آنها در ناحیه قطبی مشتری حدود ۱۴۵۰ کیلومتر در ساعت برآورده شده است. 4. یک سال مشتری برابر با 11.9 سال زمینی طول می کشد. به این ترتیب یک روز ناهید 243 روز زمینی طول می کشد. 15. حلقه های مشتری را سفینه ی فضایی ووجر یک در 1979 کشف کرد. در کمربند مداری سیارات گازی و سیارات سنگی کمربند سیارکی وجود دارد که حدودا در میان مدارهای مریخ و مشتری واقع شدهاست. متزگر میگوید تعریف سیاره که شامل قمرها، سیارکها و اجسام کمربند کویپر میشود، به دلیل مفید بودن، قدرت ماندن دارد.

این فضاپیما از آن پس به کاوش کمربند کویپر ادامه میدهد. تا زمانیکه شما تبیینهایی اینچنین ارائه میدهید، این اعتراضها میتواند ادامه بیابد. در اعماق جو، فشار و دما افزایش مییابد تا حدی که گاز هیدروژن را به مایع فشرده میکند. هند از روشی بر پایه ناواگراها استفاده میکند که شامل هفت سیاره (سوریا برای خورشید، چاندرا برای ماه، و بودها، شوکرا، مانگالا، برهاسپاتی و شانی برای تیر، ناهید، بهرام، مشتری و کیوان) و دو گره مداری صعودی و نزولی ماه (راهو و کتو) میشود. احتمالا مشتری دارای هستهای از عناصر سنگین میباشد.

قطر اریس ۲۴۰۰ کیلومتر است که از پلوتون بزرگتر است و جرم آن نیز ۲۷ درصد بیشتر از پلوتون میباشد. هرچه جرم اشیا بیشتر باشد،قدرت جاذبه آنها بیشتر است . 13. ناهید پس از خورشید و ماه نورانی ترین جرم سماوی است. مهمترین کاری که در رصد اختفا پس از رویت جرم رصد شونده انجام میشود، زمانسنجی آن است. سیاره ناهید بعد از ماه دومین جرم آسمانی درخشنده است. بازی والرین و شهر هزار سیاره : Valerian and the City of a Thousand Planets نام جدیدترین فیلم از فیلم های تخیلی است که هنوز اکران نشده است این فیلم علمی تخیلی اکشن در زمان آینده و مانند جنگ ستارگان است .

14. نپتون 14 قمر دارد که بزرگترین آنها ترایتون نام دارد. 11. مریخ دو قمر کوچک به نام های فوبوس و دیموس دارد. 5. دو سیاره گازی بزرگتر، مشتری و زحل هستند که از چهار سیاره دیگر بزرگتر بوده و بیشتر از هیدروژن و هلیوم تشکیل شدهاند. 20. در سال 1989 وویجر دو از نزدیک نپتون رد شد و وجو میدان مغناطیسی را اطراف سیاره تایید نمود. قطبهای اورانوس به سمت خورشید هستند که بدلیل انحراف 60 درجه ای میدان مغناطیسی آن از محور گردش می باشد. 4. دمای مریخ از 0 تا -100 درجه ی سانتیگراد متغیر است. 10. پدیده ی گلخانه ای دمای زمین را به 35 درجه ی سانتیگراد می رساند.

3. تیر اتمسفر ندارد و قمر شناخته شده ای هم ندارد. 12. نخستین بار کوپرنیک بود که در اوایل سده ی شانزدهم پی به گردش سیاره ی تیر برد و گالیله هم نخستین فردی بود که در سده ی هفدهم تیر را با تلسکوپ نظاره کرد. دلیل این امر نزدیکی بیش از حد تیر به خورشید است که بدلیل روشنایی خورشید میتواند در صورت چرخیدن هابل به سمت خورشید به قطعات الکترونیکی تلسکوپ صدمه بزند. ضمناً اندازه ی تایتان هم بزرگتر از سیاره ی تیر است.

10. یک روز نپتونی برابر با 16 ساعت زمینی است. در این بازی شما باید یک اکسی (هیولاهای درون بازی را اکسی میگویند) را پرورش دهید و با آن به مبارزه بپردازید. در گیم پلی بازی شما باید هر طور شده تمام این دنیای بیگانه را جستجو کنید و به دنبال راه خروج از آن باشید. چنين بنظر ميرسد كه ماه مسير خود را بسيار سريعتر از خورشيد ميپيمايد: يك سال تمام طول ميكشد تا خورشيد دور كامل را طي كند ولي ماه يك ماهه چنين ميكند. به دور مریخ می چرخد. این فضا پیما در 30 می 1971 به فضا فرستاده شد و در 13 نوامبر 1971 گردش به دور مدار مریخ را آغاز نمود.

این به دلیل تورم استوایی زمین می باشد. در این سیاره طوفانهایی با سرعت 2000 کیلومتر در ساعت می وزند. 3. سرعت مداری مریخ 24.4 کیلومتر در ثانیه است. 7. اورانوس به این دلیل که انحراف جانبی دارد غیر معمولی است. گفته می شود ناهید 167 آتشفشان دارد که 100 کیلومتر را می پوشانند. زهره یکی از سیاره هایی است Ú©ه می توان آن را به آسانی در آسمان Ù¾یدا Ú©رد. از این گذشته ، اگر خورشید به اندازه یک توپ تنیس است ، زمین باید با یک نقطه کوچک در فاصله 4 متری از آن ترسیم شود.