سیاره زهره – جهنمی سوزان یا سیارهای مستعد شکلگیری حیات؟

میکروب ها خیلی کوچکند بنابراین شما نمی توانید آن ها را ببینید. این فناوری مانند فیلم های جیمز باند خیلی آینده نگرانه استئو مفهومی جدید برای اکتشاف فضایی است. بر اساس یک نظریهی نسبتا جدید موسوم به ناپایداری دیسک تودههای گاز و غبار در اوایل حیات منظومه شمسی به یکدیگر پیوستهاند به مرور زمان این تودهها فشرده شدهاند و غولهای گازی را شکل دادهاند. اگر شما حجم بخار آب موجود در جوّ زهره را فشرده و این آب را بر سطح آن پراکنده کنید، لایه ای به قطر 3 سانتی متر ایجاد خواهد کرد!

اگر با یک تلسکوپ به زحل نگاه کنید، سیارهای را میبینید که بیش از یک میلیارد کیلومتر با شما فاصله دارد. وقتی به سیاره زحل نگاه میکنیم، حلقهای که در پیرامون سیاره زحل وجود دارد خرده سنگ هایی است که در مداری به دور زحل در حال چرخش و حرکت است. چون از پنجرههای قطاری که رو به شمال میرود به بیرون نگاه کنیم حرکت ظاهری منظرههای مجاور را به سمت جنوب مشاهده خواهیم کرد.

گنوانلند نیز شکافته شد و در نتیجه هندوستان به سمت جنوب آسیا حرکت کرد. در حال حاضر نپتون آخرین سیاره منظومه شمسی در نظر گرفته می شود. این صفحات با سرعتی شبیه به سرعت رشد ناخنهای انسان در حال حرکت هستند. این فاصله بر حسب یک واحد نجومی (AU) تعریف می شود . برای آن که سیارهای مانند زمین باشد، باید نسبتا کوچک بوده، از جنس صخره باشد و در فاصلهای قابل سکونت به دور ستارهی خود بچرخد، در واقع این تعریف به این معنا است که آب در سطح آن میتواند در فاز مایع نیز وجود داشته باشد. در عواقب بعدی اخذ رای (آی ای یو) در سال ۲۰۰۶، بحث و مناظره در مورد (تعریف) وجود داشت و بسیاری از ستاره شناسان میگفتند که از آن استفاده نخواهند کرد.

قسمت عمدهای از سیارات فراخورشیدی با استفاده از همین روش کشف شدند. بعد از مدتی دریای تتیس این خشکی عظیم را به دو قسمت لوراسیا و گندوانلند تقسیم کرد. یکی دو سالی میشه که تب و تاب بازی های بلاک چینی بالا رفته. اینکه آیا میتوان تعاریف ارائه شده توسط محققان برای سیارات منظومه شمسی را به اشیای تازه کشف شده و فراخورشیدی تعمیم داد موضوعی است که باید بررسی شود. اکنون قادریم از نقطه ای از فضا، سیاره خودمان را، به صورت مجوعه ای واحد و در مقام یک سیاره بررسی کنیم و اثرات متقابل جهانی میان اقیانوس ها، خشکی ها، هوا و حیات را با ابزارهای پیشرفته خود، زیر نظر بگیریم.

در نزدیکی سطح، اقیانوسی از هوا با ٧٨ درصد نیتروژن، ٢١ درصد اکسیژن و ١ درصد سایر ترکیبات، ما را در برگرفته است. این کره خاکی یکی از نه سیاره منظومه شمسی است که مانند سایر سیارات در مداری به دور خورشید میگردد. هنگام نزدیک شدن به خورشید جوی رقیق در اطراف آن تشکیل می شود که با دور شدن سیاره از خورشید، یخ می بندد. با نصب اسکرین سیور Planet Mars 3D Screensaver شما می توانید منظره جذابی از مریخ را با جوی سرخفام و جذاب که در آسمان شب از زمین نیز سرخی آن دیده میشود، تماشا کنید.

هیچ کشف دیگری در مورد اهمیت تا سال 1789 صورت نگرفت که ویلیام هرشل دو قمر دیگر ، میماس و انسلادوس را کشف کرد . قمر جسم دیگری نباشد. این جدایی شکاف کاسینی نامیده میشود و در اثر کشش گرانشی قمر غول پیکر تیتان بوجود آمدهاست. فیلم سینمایی آواتار در تاریخ 18 دسامبر 2009 (27 آذر 1388) در سینماهای آمریکا اکران شد و حالا بعد از 10 سال که از آن اکران این فیلم میگذرد، ما بر آن شدیم تا مروری بر جزئیات این اثر شاخص سینمای علمی تخیلی داشته باشیم.

ظرف چند میلیون سال آینده قاره آمریکا به حرکت خود در سمت غرب ادامه داده و قاره آفریقا به اروپا و آسیا ملحق خواهد شد. شاید حیات از خود سیاره زمین آغاز نشده است و از مکانی دیگر در فضا وارد سیاره زمین شده باشد. حتی افرادی که بازی را روی حالت Performance روی PS4 Pro و XboxOneX تجربه میکنند هم تنها نرخ فریمی در حد 50 دریافت خواهند کرد. تزئین گردن، عبارت است از کتیبه­ای به خط کوفی و نسخ که انتهای حروف آن­ها به­شکل سرانسان کشیده شده است؛ اگرچه حکاکی روی این ظرف به­کار رفته، ولی ترصیع نقره آن بسیار چشمگیرتر است.

احمد در مورد این سفر عجیب و غریب ولی مربوط به واقیت دنیا میگوید و آنچه پیش روی بشر است. در این مطلب قصد داریم هفت نظریه مربوط به منشا حیات بر روی سیاره زمین را مطرح کنیم. عكس زندگی از ۳ میلیارد سال پیش بر روی زمین آغاز شده است و در طول زمان از ابتداییترین شکل میکروبها به ترکیبی گیج کننده از پیچیدگیها دست یافته است. زمین در بدو پیدایش بصورت کرهای از مواد داغ و نیمه مذاب بود. یکی از عوامل انقراض دایناسورها برخورد یک شهاب سنگ به زمین و پر شدن جو زمین از غبار بود.

در چند دهه اخیر در میان سیارات منظومه شمسی سیاره مریخ بیشترین توجه را به خود جلب کرده بود و ماموریتهای فراوانی برای کاوش این سیاره طراحی و اجرا شد. این سیاره در فاصلهی ۶۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد و اولین کشف کپلری است که در فاصلهی قابل سکونت از ستارهی خود قرار گرفته است. اغلب پیشنهاد می شود برای شخصی که زیاد در فکر فرو می رود و همچنین برای اضطراب، عصبانیت و بد خلقی نیز سفارش می شود.

اما کلیسا که مخالف این نظریه بود، کتاب کوپرنیک را در سال ۱۶۱۶ در فهرست آثار ممنوعه قرار داد. هرچند او با پدید آوردن خورنق یک واقعیتی کیهانی را پدید آورد، کار او “ایجادی متفاوت” بود، اما تکرار “سرمشق ازلی” نبود. او سایه ظهر اواسط تابستان را،در چاههای عمیق سین که (امروزه اسوان نامیده می شود ودر کنار رود نیل در مصر قرار دارد) و اسکندریه را مقایسه کرد. هیثر کوپر و نایجل هنبست (تابستان ۱۳۹۰).