شناخت سیاره زهره – ونوس سیاره ای داغ و جهنمی – سایت خبری فضایی آندرومدا

هر دو حلقه اصلی و هاله از ذرات کوچک گرد و غبار تشکیل شدهاند. مواد تشکیل دهنده شارون، احتمالاً زمانی شبیه به مواد تشکیل دهنده پلوتون بودهاند. 10 دقیقه پس از ورود به جو مریخ به آرامی فرود آمد. در بعضی از کشورهای اسلامی هفته با یکشنبه آغاز می شود و در روز شنبه به پایان میرسد. بیشتر سنگهای بکار رفته در بنا از این سنگ نیز به مراتب سبکتر هستند. ساختار درونی پلوتون شامل ۵۰ تا ۷۰ درصد سنگ سیلیکاتی (هسته) و ۳۰ تا ۵۰ درصد گوشته یخی است.

در دمای منهای ۲۳۰ درجه سانتیگراد، یخ درست مانند سنگ ، سخت و محکم و بادوام است. دمای سطحی نهمین سیاره ، در فاصله ۵٫۹۱ میلیارد کیلومتری خورشید ، احتمالا حدود منهای ۲۳۰ درجه سانتیگراد است. اخترشناس دیگری پس از اینکه نخستین عکسهای تلسکوپ هابل را از نهمین سیاره منظومه شمسی مشاهده و بررسی کرد، گفت: “این سیارهای شگفت است. در ابتدا پلوتون به عنوان نهمین سیاره منظومه شمسی معرفی شد ولی به دلیل همین اندازه کوچک رسما در دسته سیارات کوتوله رده بندی شد و اکنون منظومه شمسی دارای ۸ سیاره می باشد.

بار مصرفی در مجاورت توربین قرار داشته و بار مصرفی به شبکه نیز متصل است. فیلم سینمایی جدید «ریون ناقلای کوچولو ـ معمای گنج» به کارگردانی «ورنا فلس و ساندور جسی»، یک شنبه 29 اسفند ماه ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. به علت داشتن نیروی جاذبه ای کمتر از زمین در پلوتون ارتفاع جو آن بیشتر است. با استفاده از بازسازی کامپیوتری؛ از هنگام تولد سیارهی زمین از سنگهای کیهانیِ اطراف خورشیدِ تا زمینِ امروز را شبیه سازی میکنیم. با خنک شدن، سنگین می شود و در حومه شهر فرو می رود. پلوتو ۸ برابر سنگین تر است.

سيارات داخلي تر: سیارات داخلی تر كه نزديك به خورشيد مي گردند عبارتند از تیر، ناهيد، زمين و مريخ. سطح پلوتون به مقدار زیاد یخ متانی است. در سطح سیاره پلوتون منطقه ای به شکل قیف بستنی و قلبی شکل به نام «تامبا» که از مونوکسیدکربن یخی تشکیل شده، وجود دارد. همانطور که گفته شد این سیاره در کمربند حیات یا منطقه “گلدیلاکس”(Goldilocks) قرار دارد که محدودهای نسبت به یک ستاره است که در آن درجه حرارت نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد و قابلیت پشتیبانی از حیات را دارد.

آنها مردارخوار دریائی محسوب میشوند و به همین دلیل با پاكسازی و تمیز نگه داشتن آبها به ما انسانها كمك شایان توجهی مینمایند. شارون با قطری برابر با بیش از نصف قطر پلوتون، بیشتر شبیه یک جفت برای پلوتو است تا یک قمر. بر این اساس اعتقاد دانشمندان بر این است که پلوتون ممکن است یک قمر از برای سیارات منظومه شمسی بوده است. سیاره تازه کشف شده در منظومه شمسی کدام است؟ مدار بیضوی این سیاره که ۲۴۸٫۵ سال زمینی طول میکشد، طولانیترین مدار در منظومه شمسی است. پلوتون طولانی ترین مدار در منظومه شمسی و کمترین نیروی جاذبه را دارد.

ماسک افزود: بهینهسازی اساسی استارشیپ به حداقل رساندن هزینه ارسال هر تُن بار به مدار و در نهایت به سطح مریخ است. سیارات خارجی با دارا بودن اتمسفر دهها هزار کیلومتری تفاوت خویش را نسبت به سیارات زمین مانند آشکار می کنند و به راستی در زمره سماوات قرار می گیرند. مدار پلوتون ۱۷ درجه نسبت به دایرة البروج ، صفحه مدار زمین انحراف دارد و این در حالی است که سایر مدارهای سیارهای فاصله بسیار کمی با صفحه دایرة البروج دارند. مسیر چرخش این سیاره به دلیل انحراف ۱۷ درجه ای، نصف در بالای صفحه چرخش زمین و نصف در پایین صفحه، چرخش زمین دارد.

سنگی که در سطح مریخ رها میشود کندتر از سنگی است که روی زمین سقوط آزاد انجام میدهد. بدون تجهيزات پيشرفته ، هيچ بشري نمي تواند روي ماه دوام بياورد .دماي هوا روي سطح ماه بسيار پر نوسان است ، يك روز ماه معادل 2 هفته كره زمين است و دماي هوا به حدود 150 درجه سانتيگراد مي رسد. شواهد آزمایشی برای ماه مهمی وجود دارد که به دور سیاره کپلر -1625b در فاصله 8000 سال نوری در جهت صورت فلکی ما سیگنوس قو می چرخد. این اختلاف برای سیاره کوچکی مانند پلوتو بسیار زیاد است.

در بخش های کوهستانی فرسایش یافته این شکل اراضی زیاد بوده که ارتفاع آن ها حتی به ۵۰۰ متر نیز می رسد (چنین ساختارهایی در زمین فقط چند متر ارتفاع دارند). اطلاعات کمی درباره این سیاره وجود دارد که اگر دانستنی ها درباره پلوتون زیاد شود، به درک منظومه شمسی کمک زیادی خواهد شد. و شفق های قطبی به وضوح توسط تلسکوپ هابل در آنها دیده شده است. بعدها عکس های بیشتری توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شد و خصوصیات وقمرهای آن شناسایی شدند.

تا سال ۲۰۰۵ میلادی برای پلوتون فقط یک قمر به نام شارون کشف شده بود که بعد از این سال تلسکوپ فضایی هابل تصویرهایی از وجود دو قمر دیگر در این سیاره نشان داد. مدار پلوتون به دور خورشید، میل تندی دارد و فاصله متوسط آن از خورشید ۵٫۹۱۵ میلیارد کیلومتر است که خورشید از آنجا فقط بصورت ستارهای درخشان دیده میشود. فقط چیزهایى که جسته گریخته از دهنش مىپرید کم کم همه چیز را به من آشکار کرد.

اگر در شب به آسمان نگاه کنید، بینهایت نقطهی نورانی چشمکزن خواهید دید. سیاره اورانوس یکی از اسطوره های یونانی است که به معنی خدای آسمان است. تعارض ظاهری میان روایاتی که غلظت هر یک از هفت آسمان را مسافتی پانصد ساله دانسته است با روایاتی که هر آسمان بالاتر را بسیار بزرگتر از آسمان پایینتر توصیف نموده است را میتوان به این بیان رفع نمود که مقیاس زمانی در دسته اول با مقیاس مکانی دسته دوم قابل جمع است؛ زیرا هر آسمان ممکن است سرعت سیر ویژه خود را داشته باشد؛ بنابراین وسعت آسمانها به اعتبار زمان مورد نیاز برای طی آن یکسان و به اعتبار وسعت مکانی به صورت تصاعدی است.

این رعد و برق مورد توجه ویژه دانشمندان است زیرا این احتمال وجود دارد که تخلیه الکتریکی از صاعقه بتواند به تشکیل مولکول های مورد نیاز برای شروع حیات کمک کند ، چیزی که به عقیده برخی دانشمندان روی زمین اتفاق افتاده است. پاندورا، جایی است که دارای انواع مواد مورد نیاز انسان هاست، اما آب و هوای آن اجازه زندگی به انسان ها را نمی دهد. چون گازهای تشکیل دهنده آن متراکم و مایع می شود و با توجه به فاصله دوری که از خورشید دارد، روشنایی روز آن در حد روشنایی زمین نیست. فشار جوی در پلوتون به دلیل مدار بیضوی آن تا یک میلیون بار کمتر از زمین است.

تراش و شکل دهی به سنگهای قیمتی؛ یعنی روحی که از حالت نتراشیدگی و بی نظمی درمی یابد. در زیر سنگهای رسوبی ، گرانیتها ، گرانیتهای دگرگون شده یا سنگهای مربوطه معمولاً زیر این پوشش قرار دارند. کاوشگر هویگنس آژانس فضایی اروپا همچنین در سال ۲۰۰۵ به اندازهگیری سیگنالهای رادیویی سطح این قمر پرداخت که نشاندهنده اقیانوسهایی در عمق ۵۵ تا ۸۰ کیلومتری زیر سطح یخی تایتان هستند. اما به دلایلی، هر دو بهطور مستقل کاملا دوست داشتنی ظاهر شدهاند و بهویژه نقش بلانت در نقش دانشمندی که لیلی هاتون نام دارد، به شدت لذت بخش است. کمتر پیش میآید که المان داستان و در کل بخش داستانی در بازیهای استراتژیک نقش مهمی را ایفا کنند.

این سیاره هر ۲۴۸٫۵ سال یک بار به دور خورشید میچرخد که در مدت ۲۰ سال از این زمان فاصلهاش نسبت به خورشید کمتر از فاصله نپتون از خورشید است. پلوتون در مداری که مدار نپتون را قطع می کند حرکت کرده ولی نزدیکی آن به این همسایه به حدی نیست که توسط نیروی گرانش نپتون اسیر آن شود. پلوتون مداری بیضوی و نه دایره ای شکل دارد و کشیدگی غیرعادی آن به قدری است که با مدار چرخشی نپتون در دو نقطه برخورد می کند. شارون نام یک ابلیس در اساطیر یونان بوده و نزدیک ترین قمر به این سیاره است.

کوچکترین و دورترین سیاره در منظومه شمسی پلوتون می باشد که در سال ۱۹۳۰ کلاید تومباو آن را کشف کرد. این سیاره هیجدهمین سیاره از لحاظ جرم و حجم و منزوی ترین سیاره در منظومه شمسی است. این سیاره از لحاظ اندازه نه بسیار بزرگ و نه بسیار کوچک است و بدین خاطر دارای سطح، نیروی گرانش و شرایط جوی کاملاً مناسب است. عدهای از اخترشناسان با توجه به شباهتهای موجود میان پلوتون و ترتیون با دیگر اجرام کمربند کوئیپر نتیجه میگیرند که هم قمر تراتیون و هم سیاره پلوتون حدود ۴٫۵ میلیارد سال پیش ، از این کمربند به بیرون پرتاب شدهاند.

دانشمندان پروژه نیوهورایزنز نیز از تصاویر مشاهده شده، شگفتزده شدند چرا که آنها چیزی دیدند که هیچ شباهتی به سیارههای سنگی زمین و مریخ و یا غولهای گازی مشتری و کیوان نداشت. اما در صورت قرار گرفتن زمین و پلوتون در دوسوی مخالف هم به خورشید، میزان فاصله آن ها از هم بیشترین و برابر ۷,۵ میلیارد کیلومتر خواهد بود. این سیاره در مدت ۲۴۸ سال زمینی به دور خورشید می چرخد و فاصله ای که از خورشید دارد در حدود ۵۰ برابر فاصله زمین از خورشید است. پلوتون بزرگی به اندازه دو سوم ماه زمین دارد.