قطر این سیاره 49244 کیلومتر است

شرکت ها و نیروهای نظامی به همراه تعدادی از شکارچیان خرک که به دنبال یافتن خزانه ها هستند ، به این سیاره بازمی گردند. این کوه با لغزش پوسته ها به وجود آمده است. یکی از اهداف ماموریت WISPR تشخیص بادهای خورشیدی است. بهرام واپسین سیارهِ سنگی و چهارمین سیاره در سامانهِ خورشیدی است. در طول بازی سه مرحله تولید وجود دارد که در راند شمار بازی با علامت قرمز مشخص شده است. علامت زمینی ، مریخ ، به عنوان یک ستاره کوچک قرمز رنگ ساخته شده است ، به نظر می رسد که تغییر می کند. این دو ماه احتمالاً شهاب سنگ هایی هستند که در مدار بهرام به دام افتادهاند.اگر شخصی در کرهٔ مریخ باشد مشاهده خواهد کرد که فوبوس سه بار در یک روز طلوع و غروب میکند.

در ابتدای بازی شاهد این هستیم که شخصی مرموز و ناشناس به خانه نیرو وارد شده و با شمشیر، دست شیطانی او را قطع و شمشیر یاماتو را میدزدد. شما در این بازی در نقش Na’vi ، یکی از بومی های پاندورا ظاهر می شوید، و شکل های دیگری از حیات را که تاکنون هرگز نظیر آنها در دنیای بازی های ویدئویی مشاهده نشده اند، کشف می نماید. وی ادامه داد: سیاره سرخ بهرام در وضعیت مقابله، سه شنبه ۲۲ مهر هنگام غروب خورشید از افق شرق طلوع می کند و نیمه شب این تاریخ به بیشترین ارتفاع در آسمان می رسد و سپس هنگام طلوع خورشید در بامداد فردا ساعت ٢ و ٣٠ دقیقه، سیاره سرخ در افق غرب غروب می کند و در طول تاریکی قابل مشاهده و بررسی است.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با بیان این که در وضعیت مقابله امسال سیاره سرخ منظره بسیار جالبی را برای مشاهده کنندگان فراهم می کند و از درون تلسکوپ نیز بسیار شگفت انگیز دیده می شود، یادآور شد: این سیاره شبانگاه ۲۳ مهر تا بامداد چهارشنبه ۲۳ مهر، به روشن ترین حالت رسیده که تا شهریور سال ۱۴۱۴ چنین شرایطی تکرار نمی شود. مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران ادامه داد: مقابله یا رویارویی سیاره بهرام با زمین هر ۲۶ ماه یک بار تکرار می شود و این در شرایطی است که در برخی رویارویی ها سیاره سرخ در فاصله دوری نسبت به زمین قرار دارد برای مثال در شبانگاه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰، هر چند سیاره سرخ بهرام در وضعیت مقابله بود اما بیش از ۱۰۰ میلیون کیلومتر با زمین فاصله داشت، درحالیکه در مقابله مطلوب ۵ مرداد ۹۷ سیاره مریخ حدود ۴۵ میلیون کیلومتر نسبت به سال ۱۳۹۰ به زمین نزدیکتر بود ضمن آنکه در مقابله مطلوب مرداد ۹۷ سیاره سرخ پایین تر از ماه کامل قرار داشت و در آن شب طولانی ترین ماه گرفتگی کامل قرن ۲۱ رخ داد.

«بیشتر اوقات، مریخ برنده است.» چیزی که داگ مککوئیسشن، مدیر ناسا در قسمت اکتشاف مریخ، ماه گذشته به خبرنگاران گفته است. و هر دو به این نتیجه رسیدند که روزی آب در این کره ی بیابانی جریان داشته است. ترجمه فارسی به انگلیسی : دو نیمه جملات را با هم تطبیق دهید. مسعود عتیقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت مقابله تنها برای سیارات بیرونی که از مدار زمین نسبت به خورشید دورتر هستند، رخ می دهد و با قرار گرفتن زمین میان یک سیاره بیرونی و خورشید وضعیت مقابله ایجاد می شود؛ سیاره سرخ هر ۲۶ ماه یک بار در وضعیت مقابله نسبت به زمین قرار می گیرد.

مککوئیسشن میگوید «اگر زندگی در مریخ وجود داشته باشد، باید تأثیرات آن بر انسانها شناسایی شود؛ پس پرسش مهم فقط آن پرسش ذاتی انسانها که ٬آیا ما تنهائیم؟ داستان فیلم در مورد شش نفر از اعضای ایستگاه فضایی بینالمللی است که در حال تحقیق و مطالعه بر روی اولین نمونهی زندهی بدست آمده از مریخ هستند که ممکن است وجود حیات در این سیاره را تایید کند. بازی ها به چندین نقشه تقسیم می شوند و هنگامی که بازیکنان به یک ایستگاه ایستگاه روی نقشه دسترسی پیدا می کنند ، می توانند از طریق هر نقشه دیگری که قبلاً بازدید کرده اید از طریق teleport حرکت کنند.

6- رگ هايي كه از قلب خارج مي شوند و خون را به همه اندام ها مي برند سرخرگ نام دارند. هنگامی که کشمکش میان شرکت RDA، که شرکت مسافرتی فضایی ائتلافی در جستجوی منایع ارزشمند می باشد، و Na’vi بالا می گیرد، بازی کنندگان خود را درنبردی اجباری برای مبارزه بر سر قلب یک سیاره و سرنوشت یک تمدن می یابند. دانش پژوهان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ بزرگ کک در هاوایی، میزان زیادی اکسیژن در این سیاره سنگی شناسایی کرده اند. استفاده از اوپال آبی رنگ، با خود محبت و خوشی به همراه می آورد.

تکمیل ماموریت ها و شکست دادن دشمنان در بازی پول و تجربه کسب می کنید که برای گسترش درخت مهارت بازیکن استفاده می شود. هر خرک شکار یک درخت مهارت متفاوت و یک یا چند توانایی منحصر به فرد دارد. وی افزود: فاصله زمانی میان مقابله و نزدیک ترین سیاره سرخ با زمین میان ۱۰ دقیقه تا حداکثر هشت و نیم روز با یکدیگر متفاوت است. چگالی فضایی اطراف عطارد حدود 1000 میلیارد برابر کمتر از چگالی جو زمین است. فضایی که شاید الان به دور از واقعیت است، اما از لحاظ علمی میتواند در آینده برای نسلهای ما پیش بیاید و حتی نسل بشر را منقرض و نابود کند!

مریخ اکنون سرد، خشک و عاری از حیات است؛ اما اسپیریت و اوپورتونیتی شواهد زیادی بر اینکه این سیاره پیش از این بسیار گرم تر بوده و آب به وفور در آن وجود داشته، یافتهاند. سیاره بهرام یا مریخ چهارمین سیاره در سامانه خورشیدی است که در مداری طولانیتر و با سرعتی کمتر از زمین به دور خورشید میچرخد. بَهرام یامریخ چهارمین سیاره در سامانه ی خورشیدی است که در مداری طویلتر از زمین و با سرعتی کمتر از زمین حرکت میکند. با این حال ، مطالعه آثار بیگانه منجر به کشف خزانه های اساطیری Eridian می شود که پر از گنج و ثروت ناگفته است ، که توسط هیولاهای بسیار قدرتمند و باستانی محافظت می شود.

این بازی ویدئویی بسیار زیبا و هیجان انگیز شما را به اعماق دل سرزمینی به نام “Pandora” می برد، سیاره ای بیگانه که مافوق تصور می باشد. بازی جدید اکشن زیبای James Cameron’s Avatar: The Game بصورت ترکیبی اول شخص و سوم شخص شلیک کننده ، بازی ویدئویی رسمی برمبنای فیلمی با همین نام از کارگردان معروف سینما یعنی جیمز کامرون که همگی انتظار اکران این شاهکار جدید را داشتند، می باشد. عتیقی در عین حال خاطرنشان کرد: شامگاه 29 شهریور بهترین زمان رصد همنشینی این اجرام زیبای آسمانی است. به گفته هوبارد، وضعیت بهرام به عنوان هدف اصلی برای اِسکان آینده انسان دلیل دیگر برای راهانداختن مأموریتهای روباتیک بیشتر به سیاره سرخ است.

و آخر اینکه تاریخچه طولانی ناسا در مریخ انگیزهایست که مأموریتهای بیشتری را به جلو میراند. گذرنده flyby ها اول میآیند و به دنبال آنها مدارگردها و سپس مریخنشینها و مریخ نوردها. اين شهاب ها، قطعات سنگ هايي هستند كه در فضا سر گردانندو ضمن حركت ، با جو فوقاني زمين برخورد مي كنند و حاصل اصطحكاك آن ها توليد حرارت زياد ، سوختن و نوراني شدن است . آهنی: مواد تشکیل دهنده ی شهاب سنگ های آهنی بیشتر از آهن و نیكل است. چه سیاره این عکس گرفته شد: در اینجا یک لیست از 17 مناظر است که شما را سوال می پرسند این است؟

وی یادآور شد: از آنجایی که مدار سیارات دایره کامل نیست و بیضی نزدیک به دایره است، نحوه قرارگیری اجرام از جمله سیاره بهرام نسبت به زمین به گونه ای است که هر چند مدت کمترین فاصله را با یکدیگر ایجاد می کند و از سوی دیگر با توجه به گردش یکساله زمین به دور خورشید که این زمان برای سیاره سرخ حدود ۲ سال زمینی طول می کشد. همزمان با این یافتهها، با نابودیِ بیش از پیشِ طبیعت بر روی زمین و ناامیدی از آیندهِ زمین، بسیاری از دانشمندان و سرمایهداران «خوابهای» دیگری برای بهرام دیده شد: اینکه ما از زمین به آنجا کوچ کنیم!

امروزه به کمکِ دانش و تکنولوژیِ پیشرفتهتر ما دو چیز را میدانیم، یکی اینکه بهرام تنها جایی نیست که بتوان جانداران فرازمینی در آن یافت و دیگر آنکه دستکم اکنون هیچگونه جانداری بر روی این سیاره زندگی نمیکند. کره بهرام دو ماه کوچک به نامهای فویوس و دیموس دارد که شکلی نامنظم دارند. ماه برآمدن ؛ طلوع کردن آن. بنابراین گزارش این سیاره جدید که ‘پروکسیما بی’ (Proxima B) نامگذاری شده، در فاصله و مداری از ستاره پروکسیما قنطوروس قرار دارد که احتمال وجود آب بصورت مایع در آن می رود.

هم نور است و هم در جستجوی نور، و با وارد شدن به این ساحت حجاب های نور را یک به یک کشف میکند و به وادی «نور بی حجاب» قدم می نهد. در مارس 2004، دانشمندان امریکایی اعلام کردند که آنها به این نتیجه رسیده اند که در منطقه مریدیانی پلانیوم (Meridiani Planum) یعنی جائیکه مریخ نورد آپورچونتی در آن فرود آمد، زمانی مقادیر زیادی آب مایع وجود داشته است. بنابراین نزدیکی سیاره سرخ به ما دلیل مهم دیگر است بر اینکه چرا اینهمه فضاپیما تاکنون به مریخ فرستاده شدهاند.

بالاخره یک درک همهجانبه از سیاره -از جمله اینکه آیا حیات هرگز در آن وجود داشته- قبل از فرستادن فضانوردان به آنجا لازم است. قبل از اینکه به مفهوم Aiva اشاره کنیم، ابتدا به یاد بیاوریم که پاندورا چیست. آسترولوژی چیست؟ یا Astrology meaning ؟ بازیکنان یکی از شخصیت های موجود را به نمایندگی از شکارچیان خرک که به سیاره پاندورا سفر کرده اند تا سعی کنند به دنبال خرک افسانه ای آن باشند ، انتخاب می کنند. بازیکنان در هنگام شروع بازی با گزینه انتخاب 4 مبارز با ویژگیهای مختلف مواجه میشوند که بیراه نیست اگر آن را یکی از سنتهای سری بدانیم.

در این نظریه، جهانهای ممکن به عنوان مجموعهای از نقاط مکانی-زمانی در نظر گرفته میشوند که به ازای هر ترکیب نقاط مکانی-زمانی یک جهان ممکن وجود دارد. گفتنی است در بازی ارز دیجیتال لایت نایت این امکان برای کاربران فراهم شده تا داراییهایی به نام پوستههای لایت نایت (Lightnite Skins)، که به صورت توکن غیر مثلی ایجاد میشوند و روی لیکوئید نتورک (Liquid Network) فعالیت میکنند، را کسب کنند. زمین در طول تابستان در نیمکره جنوبی به خورشید نزدیکتر است و درجه حرارت آن گرمتر از تابستان در نیمکره شمالی است. محورِ چرخشِ سیاره بهرام با «صفحهِ چرخشِ» سیارهها به گِردِ خورشید کموبیش ۲۴ درجه زاویه دارد که در این زمینه نیز بهرام مانندِ زمین است!