منظومه شمسی – ویکی نجوم

محققان همچنین نشان میدهند که منابعی مانند رعد و برق، فورانهای آتشفشانی و حتی برخورد شهابسنگ نمیتوانند مقدار آمونیاک مورد نیاز برای توضیح این ناهنجاریها را از نظر شیمیایی تولید کنند، حیات، اما، ممکن است این کار را بکند. این مأموریتها که با استفاده از یک فضاپیمای خاص صورت خواهد گرفت قرار است ابرهای زهره را برای شاناسایی میزان آمونیاک و سایر نشانههای حیات، جستجو کند. این صفتی که به جای کلمه پیوندی «وابسته به زهره» مورد استفاده قرار می ­گیرد. در این راستا گزارش مجله دانشمند، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

با این حال، یک مطالعه جدید از این ایده قدیمی حمایت میکند که اگر قرار باشد زندگی در خارج از سیاره ما وجود داشته باشد، آنجا ممکن است خانهای در ابرهای زهره باشد. سارا سیگر، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد کلاس علوم سیارهای MIT میگوید: «هیچ شکلی از حیات که ما آن را میشناسیم نمیتواند در قطرات اسیدی زهره زنده بماند. آبان یشت، که یکی از یشتهای بلند اوستاست، مربوط به ایزدبانو ناهید است که به صورت دوشیزهای بسیار زیبا و بلندبالا و خوشپیکر توصیف شده که برای ازدواج و عشق پاکِ بیآلایش، که موجب تشکیل خانواده شود، اهمیت فراوانی قائل است.

سیاره ای زیبا و غیر معمول، ششمین سیاره از خورشید. چینی ­ها نیز آن را یک نقطه سفید زیبا می­ دانستند. با این تفاسیر این طور نتیجه می­ گیریم که زهره از آغاز تمدن، سمبل عشق و زیبایی بوده است. بنابر رویکرد درونگرایانه، محتوای اندیشهی فرد، منحصراً مبتنی بر رویدادهای درون ذهن خود فرد است و چون تمام این رویدادها نیز منحصراً دردسترس معرفتی خودِ فرد قرار دارند، در نتیجه او در آگاهی نسبت به خودش، خطاناپذیر خواهد بود. اما لایه ضخیم دی اکسید کربن، دمای سطح زهره را یکنواخت نگه می دارد و این دما عملاً تغییرات زیادی ندارد و در تمام سیاره، در طول روز و شب، تقریباً ثابت است.

در واقع، این تیم اشاره میکند که اشکال حیاتی روی زمین، همچون در معده خودمان وجود دارد که آمونیاک تولید میکنند تا محیطی بسیار اسیدی را خنثی کرده و قابل زندگی کنند. محققان در جستجوی پاسخ این پرسش، مجموعهای از فرآیندهای شیمیایی را مدلسازی کردند. اکنون دانشمندان در مطالعه جدید خود، مجموعهای از فرآیندهای شیمیایی را مدلسازی کردند تا نشان دهند که اگر آمونیاک واقعاً در این ناحیه وجود داشته باشد، میتواند مجموعهای از واکنشهای شیمیایی را ایجاد میکند که قطرات اسید سولفوریک اطراف را خنثی میکند و همچنین میتواند بسیاری از ناهنجاریهای مشاهده شده را توضیح دهد. دانشمندان ممکن است در چند سال آینده فرصتی برای بررسی وجود آمونیاک و نشانههای حیات با ماموریتهای Venus Life Finder، مجموعهای از مأموریتهای پیشنهادی با بودجه خصوصی، که سیگر محقق اصلی آن است، داشته باشند.

تا چند سال پیش پلوتون نهمین و دورترین سیاره شناخته می شد ولی با تصمیمی که انجمن بین المللی نجوم در سال ۲۰۰۶ گرفت این کره از لیست سیارات حذف و به لیست اجرامی به نام سیارات کوتوله یا خرد اضافه شد که در مدارهایی ورای مدار نپتون به دور خورشید می گردند . بهعلاوه اینکه کوتوله قرمز کنار این سیاره به طرز عجیبی آرام و بدون فعالیت است که در نوع خود کم نظیر است؛ و در نهایت مدار کوچک گردش سیاره به دور خورشید باعث میشود مشاهده عبور سیاره از مقابل ستاره بسیار ساده باشد. هنگامی که آمونیاک در ابرها وجود داشته باشد، در قطرات اسید سولفوریک حل میشود و به طور موثر اسید را خنثی میکند و محیط را نسبتا قابل سکونت میکند.

اگر بتوان فرض کرد که زندگی منبع آمونیاک در این سیاره خشن است، آیا این میتواند ناهنجاریهای دیگر در ابرهای زهره را توضیح داد؟ این ایزدبانو در دوران ساسانیان به یکی از الهههای بسیار مقدس برای ایرانیان تبدیل شد و به چنان مقامی در باورهای ایرانیان دست پیدا کرد که نهتنها معابد بسیار مجلل و باشکوه برای او ساخته شد، بلکه تندیسها و نمادهای این ایزدبانو را نیز در جایجای این سرزمین پهناور مییابیم. غلظت بالای دی اکسید گوگرد در جو زهره که یک گاز آتشفشانی رایج است یکی از دلایلی است که دانشمندان با استناد به آن میگویند که این سیاره هنوز آتشفشانهای فعال دارد.

در این کتاب، طوسی به درستی و زیرکی از تقابل دو بخش از علم مثلثات سود جسته است، یکی نقش جدولهای مثلثاتی در تبدیل زوایا و اندازههای زاویههای شکلهای هندسی و دیگر، مفروضات برآمده از مثلثات یونانی. بسیار عالی، مواردی که گفتین کاملا درسته و واقعا علم آسترولوژی در بحث پیش بینی بازارهای مالی وجود داره، به طور مثال انجمن سینرژی و آسترولوژی ایران در تاریخ ۱۸ آبان ماه ۹۹ پیش بینی در مورد افزایش قیمت ارزهای دیجیتالی انجام داد و امروز در تاریخ ثبت این دیدگاه، قیمت بیت کوین بیش از ۳۰ هزار دلار شده!

در این مورد با اعتماد ننمودن بدیگران میتوانید خودتان را گرفتار نسازید. که در دو دهه اخیر توجه بسیاری از محافل علمی و سیاسی جهان را به خودش جلب کرده است. شاید گیج کنندهترین موضوع وجود آمونیاک باشد، گازی که به طور آزمایشی در دهه ۱۹۷۰ شناسایی شد و طبق همه گزارشها نباید از طریق هیچ فرآیند شیمیایی شناخته شده در زهره تولید شود. این یک برنامه از اتحاد جماهیر شوروی سابق بود که از 1960 تا 1973 به طول انجامید ، که از طریق آن سوابق جو مریخ ، جزئیات یونوسفر ، اطلاعات مربوط به گرانش ، میدان مغناطیسی و تصاویر متعدد از سطح سیاره به دست آمد.

با دانستن ترکیب لایههای داخلی مریخ و سن هر کدام، میشود پاسخ دقیق تری درباره نحوه تشکیل منظومه شمسی پیدا کرد. 4. مریخ. تبلیغات در این مورد می تواند نه تنها به یک “موتور تجارت” بلکه به دانش علمی تبدیل شود. با این حال، از آن زمان تاکنون، این کشف به طور گسترده مورد مناقشه قرار گرفته است. 1978)، با بررسی پارامترهای فیزیکی یک واقعه مورد توجه ژئومورفولوژیست­ها، رتبه­بندی اهمیت خطرهای پتانسیل را پیشنهاد کردند.

اقوام مختلف استرالیا آن را بارنومبیر (Barnumbirr) مینامند که پیامآوری از دنیای مردگان است و نیز پیام عشق و محبت زمینیان را به درگذشتگان عزیزشان میرساند. سیاره زهره در افسانه های دوران باستان به نام الهه زیبایی نام گذاری شده است؛ البته در اقوام مختلف نام های مخصوصی بر آن نهادند. دادههای بهدست آمده از وُیجر 2 نشان داد که حلقهها، برخلاف حلقههای مشتری و زحل، مقدار بسیار کمی غبار را در بر میگیرند. اگرچه مشتری 4 حلقه و زحل 4 حلقه اصلی و 3 حلقه ضعیف تر دارد. همانند اکثر بازی های نقش آفرینی ماموریت های فرعی بسیاری وجود دارد که می توانید وقت خود را با به پایان رساندن آنها سپری کنید.

نوا خرس عروسکیاش را محکمتر بغل کرد و سعی کرد خواهر بزرگش را کنار خودش در اتاق تصور کند. معابد ناهید در ایران و ممالک همجوار اغلب کنار رودهای پرآب بنا شده است. در آسمان شامگاهی شبهای بهاری و تابستانی، درخشش این سیاره جلوه خاصی به افق غربی میدهد و گاه قرار گرفتن آن در کنار هلال باریک ماه زیبایی آن را دوچندان میکند. در اين صورت وقتي مي خواهيم دو لامپ را به يك باتري وصل کنيم و دو لامپ هم به يكديگر وصل شوند، در اين صورت مي گوئيم لامپ ها به صورت متوالي بسته شده اند. میگویند که وقتی هاروت و ماروت، دو فرشته خدا، به زمین آمدند، زنی از فرزندان نوح به نام زهره پیش آنها رفت و از شوهرش شکایت کرد.

برای همین در سال ۲۰۰۰ جیمز کامرون به ژاپن سفر کرد و با سونی به توافق رسید تا دوربین هایی مخصوص این فیلم ساخته شود. دکتر برات زنجانی نیز از سال 1368 تا کنون دفاتری از خمسه را تصحیح و منتشر کرده است. یونانیان باستان نیز که دقیقاً چنین باوری داشتند «ستاره» صبحگاهی را فُسفُروس (Phosphoros) یا «آورنده نور» و «ستاره» شامگاهی را هِسپِروس (Hesperos) یا «ستاره شامگاهی» مینامیدند. غیر ممکن است صرف نظر از این که ذهن آنها را از هم تفکیک کند و یا مستقل از هم تصور کند.

وقتی کلاغها سعی میکنند به ریک بفهمانند که گنجِ واقعی همدلی با وضعیتِ این بیگانگان و نجاتشان است، ریک تصمیم میگیرد آنها را به جُرم تلاش برای آموزش دادن احساس همدلی به او اخراج کند و قبل از رها کردنشان در یک سیاره بهطرز متکبرانهای بهشان میگوید: «این یه سیارهی بیگانه با چهل میلیون گونه پرندهاس، حتی یه روز کار زیر دستِ من کافیه تا اون پایین، نوابغِ نوکِ هرم به نظر بیاین». مرغابی و سرو، که نماد آزادی و آزادیجویی است، از نشانههای مخصوص ناهید است. این سنگ نماد ذهن است و “سنگ ذهن” نامیده میشود، افزایش تمرکز و گردآوری افکار، تقویت حافظه و تفکر از ویژگیهای یاد شده برای حدید است.

از شرحی که ابوریحان بیرونی در التفهیم در باب خواص و مظاهر زهره آورده چنین برمیآید که رابطه زهره با آب و سپیدی و رویش و زایش و تولیدمثل و طرب و زیبایی و عشق و مسائلی از این دست انکارناپذیر است و قراین نشان میدهد که زهره همان ناهید، ایزدبانوی آب، است. ناهید، به فرمان پروردگار، از فراز آسمان باران و تگرگ و برف و ژاله فرو میبارد که به گله و رمه میافزاید و سراسر کشور از او خوشی و نعمت میگیرد. متعاقبا بومیان به کلمب و خدمه­ او در یافتن غذا کمکی نکردند و کلمب قحطی را پیش روی خود می­ دید.

یونانیان ساکن جزیره سیترا که آفرودیت را می ­پرستیدند، واژه cytherean به معنی وابسته به آفرودیت، را اغلب برای سیارات به کار می­ بردند. یونانیان باستان آن را به نام آفرودیت، خدای باروری و حاصل خیزی می­ نامیدند. او استدلال میکرد که مواد معدنی که از سطح زهره بالا رفته و به داخل ابرها میروند، میتوانند با اسید سولفوریک برهمکنش کنند و برخی از ناهنجاریهای مشاهده شده را تولید کنند. در این جا اندازه زمین در مقایسه با اندازه خورشید را مشاهده میکنید. در اتمسفر زهره، دانشمندان مدتهاست که ناهنجاریهای گیجکنندهای مانند غلظتهای کوچک اکسیژن و ذرات غیر کروی بر خلاف قطرات گرد اسید سولفوریک را مشاهده کردهاند که توضیح آنها دشوار است.