چرا سیاره اورانوس آبی رنگ است؟

لایههای بالایی جو بیشتر یخ آمونیاک هستند، در زیر آنها ابرها تا حد زیادی یخ آب هستند، همچنین در زیر لایههای مخلوط یخ، هیدروژن و گوگرد سرد وجود دارد. پوسته ی بخش های جنوبی این سیاره بسیار قدیمی هستند و بر همین اساس دهانه های بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد. انرژی زمین گرمایی بر خلاف سایر انرژی های تجدیدپذیر منشاء یک انرژی پایدار با فاکتور دسترسی 100% است که بطور شبانه روزی در طول سال قابل بهره برداری است. بهطورکلی، «پیشفرض اجتنابناپذیری که در ماهیت تفسیر تعبیهشده، این است که معمولاً گوینده میداند چه منظوری دارد»(Davidson, 1984, p.

از همان ابتدا بعد از اینکه معلوم شد قرص پلوتون از پشت چشمی دیده نمیشود همه میدانستند که پلوتون کوچکتر و کمجرمتر از آن است که چنین تغییراتی بر مدار نپتون وارد کند. و سرانجام پس از 25 سال تلاش در رصدخانهی لاول، تامباو جوان پلوتون را در 29 بهمن 1308 (18 فوریهی 1930) در عکسهایی که ماه پیش گرفته شده بود یافت. به هرحال حتی سالها پس از مرگ هرشل این طبقه بندی را همه قبول نداشتند. با ادامهی این کشفها ویلیام هرشل پیشنهاد کرد که این اجرام جدید در دستهای جدا از سیارات طبقه بندی شوند.

وقتی ویلیام هرشل در 1781 به دنبال ستارههای دوتایی میگشت جرمی را در صورت فلکی ثور دید که ابتدا تصور میکرد یک دنبالهدار است. زحل زیبا دومین سیاره بزرگ در منظومه شمسی است. اما در سال ۲۰۰۶ با توجه به تعریف اتحادیه بین المللی اختر شناسان برای سیارات٬ دیگر پلوتو جزء سیارات منظومه شمسی نیست و فقط یک سیاره کوتوله است. به گفته وی، سه شنبه 25 اسفند ساعت 20:33 ماه در وضعیت تربیع اول قرار می گیرد و در نیمه شب چهارشنبه 26 اسفند عبور قمرهای آیو و گانیمد از مقابل برجیس تکرار خواهد شد و از ساعت 00:21 بامداد تا 02:35 فرصت بررسی این پدیده با تلسکوپ قدرتمند وجود دارد.

شهریار کوچولو براى آن که یادش بماند تکرار کرد: -نهاد و گوهر را چشمِ سَر نمىبیند. این سیاره به علت گرمای زیاد در روز و دمای بسیار پایین در شب و نبود جو و نداشتن آب به شکل مایع در سطح یا عمق آن هیچ گونه امکانی برای پیدایش شکلی از حیات ایجاد نکرده استدر عین حال عطارد هیچ قمر ی ندارد. خبر از وجود دشمنانی در سیارات دیگر به گوش میرسد که دست طمع به پاندورا دراز کردهاند، Lilith که از جنگجویان قدیمی است، گروهکی نظامی دستوپا کرده است و شخصیتهای نام آشنایی مانند Zane و Amara را کنار خود جمع کرده است و هدفش نیز محافظت از سیاه پاندوراست.Borderlands 3 همان شیوه جذاب نسخههای قبلی را پیشگرفته است و مانند همیشه میتوانید برای خودتان هزاران نوع سلاح و تفنگ بسازید و در دل گیم پلی Co-Op آن ساعتها غرق شوید.

آن هنگام که شغل اصلی ما آموختن بود، گذشت و جذب و تعامل ما در زیر فشار بار مسئولیت ها (نامی که ما انتخاب کرده ایم) به سوی مطالبات دیگر که ذهن ما را به خود مشغول داشته، جلب شده است و هم زمان؛ افزایش نگرانی ها به همراه فشار وظایف بیش از حد در بیست و چهار ساعت شبانه روز و در هفت روز هفته، باعث کاهش توجه حقیقی ما می گردد. فشار تمام این گازها در نزدیکی هسته میلیونها بار بیشتر از چیزیست که روی سطح زمین تجربه میکنید.

قرار است در دههی آینده هم ماموریتهای دیگری به مقصد کرهی مریخ انجام شود. اخترشناسان تا پیش از کشف اورانوس قانون بده را بیمعنی میپنداشتند(این قانون امروزه هم بی معنی تلقی میشود و صرفا از نظر تاریخی اهمیت دارد) ولی اورانوس درست در محلی کشف شد که قانون بده پیشبینی میکرد سیارهای آنجا باشد. دیگر سیارکها صخرههای سرگردانی هستند که بین مدار مریخ و مشتری دور خورشید در گردشند. زهره از زمین به خورشید نردیکتر است با وجود آنه این نزدیکتر بودن سبب میشود که زهره حرارت خورشید را بیشتر از زمین جذب کند، دانشمندان براین تصور بودند که ابرهای زهره احتمالا نور خورشید را منعکس می کنند و مانع گرم شدن زیاد سطح آن میشوند.

مستوفی تصمیم گرفته دیگر تنها نباشد و بصیر خیلی دوست دارد پدر شدن را تجربه کند . سرش پایین به کسی نگاه نمی کند. جان می رود داروها را بیاورد، ولی پسر و همسرش را به دلیل بیماری پسر به داخل هواپیما راه نمی دهند. مسافر در آنجا آب مایع یا گیاهی پیدا نمی کند ، فقط سنگ و شن و ماسه. نام پلوتون را دختری 11 ساله به نام ونتیا فیر (Venetia Phair) که آن زمان دانشآموز یک مدرسهی ابتدایی در انگلستان بود پیشنهاد کرد. پلوتون به قدری نام موفقی بود که همان سال شخصیت پلوتو (سگ معروف والت دیزنیاز روی سیاره جدید نامگذاری شد.

بسترهای رودخانه بر روی مریخ «کانال» نیستند. متان در اثر تابش آفتاب وامیپاشد و به هیدروکربنهایی تبدیل میشود که روی یخهای سطح پلوتون فرود میآیند و رنگ آن را تیره میکنند. حتی در یکی از سکانسها در کل لحظهها دوربین صفحه شطرنج را نشان نمیدهد، اما بازیگران همچنان در حال انجام حرکتهایی هستند که قرار است انجام بدهند. آژانس فضایی اروپا نیز در اوایل سال میلادی جاری نیز اعلام کرد که موفق به شناسایی یک دریای منجمد در زیر لایه نازکی از پوسته سطح مریخ شده اما این نخستین باری است که آب به وضوح در سطح مریخ دیده میشود.

به دنبال آن کیوان، اورانوس، نپتون، زمين، ناهید، مريخ، تیر و در آخر پلوتون كوچك قرار گرفته اند. رنگ آبی دوستداشتنی اورانوس، به دلیل جو آن بوده که اکثر آن را هیدروژن، هلیوم و همچنین مقادیر اندکی متان تشکیل شده است. در سه سال اخیر رنگهای بسیار عجیبی از سنگ به بازار راه یافتهاند که ممکن است شما بیشتر به رنگ آبی آن برخورده باشید اما رنگهای قرمز روشن و سبز تیره نیز در آن ها موجود میباشد، که اینها معمولا به عنوان گرانیت معرفی نمیشوند در حقیقت احتمالا لاروکیت یا لابدوریت (آبی) یا مرمر (سبز) هستند. با مقایسهی این دو عکس اگر چیزی در زمینهی ستارههای ثابت حرکت میکرد پیدا میشد.

خیام و طوسی هر دو به این مطلب توجه پیدا کردند که اگر این زاویه ها حاده باشند، مجموع زوایای یک مثلث کمتراز ۱۸۰ درجه می شود. به زودی همه قبول کردند که جرم تازه سیارهی هفتم منظومهی شمسی است و نامش را اورانوس نهادند. با اندازهگیری این شتاب دانشمندان دریافتند که جرم اورانوس و نپتون را 1 درصد کمتر از جرم واقعی آنها محاسبه کرده بودند. پایونیر 10 و 11 و ویجرهای 1 و 2 که به ملاقات اورانوس و نپتون رفتند مشکل مدار آنها را برای همیشه حل کردند. همزمان با اعلام کشف مواد آلی، دانشمندان اعلام کردند که کنجکاوی فصلی غلظت متان را در جو سیاره تأیید کرده است.

اکسپوسفر در بخش تاریک سیاره از میان میرود. بلافاصله این جرم را یک سیاره دانستند. میتوان گفت یک وضعیت امور ممکن که تحقق مییابد، یک واقعیت (Fact) است و این واقعیتها قضایا را صادق یا کاذب میسازند. اگرچه این فرضهای جالب توجه برای منشأ آب کره زمین بود، ولی این دانشمندان هنوز به قطعیت نمیتوانستند ثابت کنند که آب زمین از سیاره وستا آمده، اما همچنان تأکید میکردند که یک جرم کیهانی مشابه وستا به لحاظ قدمت و ترکیب ممکن است موجب این رویداد شده باشد. اینکه یک گزاره ضروری است، اگر و تنها اگر انکار آن غیر ممکن باشد، خود به سختی قابل توضیح است؛ این سخن گرچه صحیح است اما به اندازه کافی روشن نیست.

کمربند کوئیپر منطقهای است دورتر از مدار نپتون که پیشبینی میشود شامل هزاران جرم کوچکی باشد که از ابتدای پیدایش منظومهی شمسی به همراه خود سیارهی نپتون به آن محل رانده شدهاند. تازه به نظر میرسد این نپتون است که مدار پلوتون را بسیار آشفته کرده است، پلوتون هرگز نمیتواند تأثیر چشمگیری بر نپتون بگذارد. نپتون 4 برابر زمین و 17 برابر سنگین تر است ، اما نیروی جاذبه تقریباً همان سیاره ماست. اما خبری از سیارهی دیگری نشد. پس از کشف پلوتون تامباو جستجویش را ادامه داد. پس هیچ سیارهای X ای وجود ندارد. بار بعد که موضوع تعریف علمی سیاره مطرح شد به طرح وجود کوتولههای قهوهای باز میگردد.

اما در قانون بده یک مشکل وجود داشت، این قانون پیشبینی میکرد که میبایست سیارهای بین مریخ و مشتری وجود داشته باشد، ولی تا آن زمان چنین جرمی کشف نشده بود. گذر بعدی 8 سال بعد در سال 1769 میلادی اتفاق افتاد که به آن «گذر برگشت» گفته میشود. پس کاوشهای بعدی برای کشف این سیاره ادامه یافت، تا اینکه در 1801 درست در همان فاصلهی بین مریخ و مشتری سرس (Ceres) کشف شد.

پس سیارهی X کجاست؟ صبح یکی از روزهای اواخر زمستان 1930 پدر ونتیا در صفحهی 14 روزنامهی Times خبر کشف سیارهی تازه را خواند و برای دخترش تعریف کرد که هنوز نامی برای این سیاره انتخاب نشده است. در ادامه میتوانید با تعدادی از بهترین فیلمهایی که درباره موجودات فضایی ساخته شدهاند، آشنا شوید. در طول دوره نواکیان، تعداد بیشماری اجرام سنگی در ابعاد مختلف با مریخ برخورد کرده اند. اما یک سال بعد در همان منطقه پالاس کشف شد.

اما…، اما این پلوتون نمیتوانست سیارهی X لاول باشد، با اینکه پلوتون تقریبا در یکی از محلهایی کشف شد که لاول پیشبینی کرده بود. اما مدار این جرم تازه کشف شده بیشتر شبیه مدار سیارهها، دایرهای، بود. دهها جرم سیاره مانند کشف شدهاند که به دور ستارههای دیگر میگردند. این اولین باری نبود که اخترشناسان به دنبال تعریفی برای یک سیاره بودند. مریخ به دور خورشید در امتداد یک مسیر بیضوی می چرخد که دوره آن تقریبا برابر با 1.9 سال زمینی یا 687 روز است. در سال 1828 فردی به نام لاردرللو در کشور ایتالیا برای تهیه اسید بوریک از حرارت آب های گرم به جای سوزاندن هیزم استفاده کرد.