چرا پلوتو از فهرست سیاره های اصلی منظومه شمسی حذف شد؟

اما با وجود تمامی این عوامل، مشکلات اخیر در زمینه آب بیانگر عدم درک ارزش آن توسط انسان بوده و نمود مدیریت نادرست آبها، به صورت بحرانی جهانی کاملا هویدا است و نمیتوان مثل گذشته آن را نادیده گرفت و ساده از این امر مهم گذشت. با این حال، مطالعات بعدی نشان داد که پروکسیما بی و دیگر سیارات سنگی که در حال چرخش پیرامون ستارههای کوتوله قرمز هستند نیز میتوانند دنیای آبی باشند. وقتی سیارههای بعدی در قرنهای هجدهم و نوزدهم کشف شدند، شیوهی سنتی نامگذاری حفظ شد: اورانوس و نِپْتُنوس (پُزیدون Poseidon). وقتی وویجر 2 وارد مغناطیس کره شد، فشار باد خورشیدی زیاد بود و مغناطیس تنها 19 شعاع کیوان را گسترش می داد، یا 1.1 میلیون کیلومتر (712،000 مایل)، اگرچه طی چند ساعت بزرگ شد و حدوداً در حدود سه باقی ماند.

طراحی های با مزه و دوست داشتنی و اغلب طنز آمیز در ترکیب با رنگ های زیبا و چشم نواز باعث خلق عنوانی شده اند که وقتی بارها و بارها به دنیای بازی نگاه می کنید و ساعت ها در آن وقت می گذرانید هرگز حتی لحظه ای از جنبه بصری برای شما خسته کننده نشود و همان استایل و زیبایی خاص خود را در چشم شما حفظ نماید. همچنین محققین دریافتند که آب حاوی عناصر سنگین است، با یک اتم هیدروژن، یک اتم دوتریوم و یک اتم اکسیژن، که نشان دهنده ی آن است که مولکول های اقیانوس و زمین با اجرام آسمانی کاملا متفاوت است ، یا به روش دیگر آب تنها می تواند ناشی از ترکیب اتم هیدروژن و اکسیژن باشد.

به این ترتیب نیروی جاذبهی هستهی سنگین عناصر سبکتر را قبل از دور شدن آنها توسط بادهای خورشیدی به سمت خود جذب کرده است. دانشمندان معتقدند کشف بقایای یک دنیای سنگی با میزان زیادی آب، نخستین باری است که صورت می گیرد و این عناصر پایه برای حیات به صورت یکجا در خارج از منظومه شمسی مشاهده می شود. دونگ و همکارانش با در نظر گرفتن این اثرات، مدلی جامع به دست آوردند که شباهت چگونگی اتمسفر زمین را هم لحاظ کرده بود.

دانشمندان در برهه کنونی نمی دانند که آیا این سیاره فراخورشیدی بافتی صخره ای دارد یا خیر اما برآورد کرده اند که این سیاره هر ۵۵.۷ روز یکمرتبه به دور ستاره خود می گردد و دمایی برابر با منفی ۶۴ درجه فارنهایت دارد. انگیزهی اصلی برای پژوهش اخیر، عمدتا مربوط به تعداد اکتشافات سیارههای فراخورشیدی است که در سیستمهای ستارهای کمجرم، M-type (کوتوله قرمز) ساخته شده است. زمین فقط یک قمر دارد و نام آن ماه است.

دنبال کردن این رشته تفکر ما را به یک پرسش بنیادی می رساند: آیا احتمال دارد حیات در بسیاری از جاهای دیگر عالم وجود داشته باشد، یا این امری نامحتمل است و حیات فقط بر روی زمین یافت می شود؟ شرکت پلانتری رسورسز با اعلام رسمی خود برای معدنیابی در فضا در واقع فقط دنیای فناوری را به مبارزه دعوت نکرده، زیرا جنگ اصلی در دفاتر حقوقی آغاز شده است. انکی برای جبران نیروی کار، با دستکاریهای ژنتیکی میمونها (به قولی انسان هموساپینس) در آزمایشگاه خود گونه جدیدی از انسان یعنی گونه هموساپینس ساپینس یا انسان دانای امروزی را به وجود آورد تا در معادن طلا کار کنند.

پژوهشگران در گذشته، نشان دادهاند که طول عمر ستارگان کوتولهی قرمز، میتواند در دنبالهی اصلی آنها تا ۱۰ تریلیون سال یا بیشتر باشد؛ چنین حالتی آنها را به بهترین گزینه برای یافتن سیارههای فراخورشیدی زیستپذیر بدل میسازد. یکی از مهمترین مواردی که اخترشناسان در هنگام جستجوی سیارههای فراخورشیدی با پتانسیل زیستپذیری در نظر دارند، این است که آیا گزینههای احتمالی در محدودهی زیستپذیر مدار ستارهی خود قرار دارند یا خیر.

این اخترشناسان که زیر نظر هاگ اوسبورن از دانشگاه وارویک بریتانیا فعالیت می کنند در قالب مأموریت K۲ موفق به شناسایی این سیاره شدند. منطقه قابل سکونت از یک ستاره محدوده فاصلهای است که آب به صورت مایع بر روی سیاره قرار دارد. Project Sophon اعلام کرده است که آنها ۲۰ درصد از درآمد پرداخت شده توسط سازندگان Broadcast Requests را برای قرار گرفتن آن بر روی Broadcast Market دریافت میکنند. اگر این سیاره اتمسفر داشته باشد آنگاه دمای آن میتواند گرمتر از این میزان باشد.

اینکه چگونه میزان آب فراوان این دو سیاره کاهش یافته و در مورد زهره به یک جهنم خشک و سوزان منتهی شده و در مورد زمین هم به سیارهای با قارههای مختلف و نسبتا وسیع رسیده است، یک مسئله بسیار مهم به شمار میرود. با این حال، به نظر میرسد که ثبات این ستارهها و نحوهی شبیهسازی اتمسفر سیارههای آنها نشانگر نتیجهای متفاوت باشد. با این حال تاکنون سیارات این چنینی کمی کشف شده است و از آن جا که نور کمی از آنها به زمین میرسد بررسی آنها دشوار است اما این ستارهای که این سیاره به دور آن میچرخد به زمین نزدیک است، بنابراین مطالعه آن نیز آسانتر است.

با این توضیح، مفهوم زیستپذیر بودن، پدیدهای پیچیده و مرتبط با عوامل متعدد دیگر است. این نزدیک ترین سیاره بیرون از منظومه شمسی است که دور یک ستاره کوتوله خاموش قرمز می چرخد و بنابراین یکی از بهترین کاندیداها برای قابل سکونت ترین ها محسوب می شود. علت هم این است که اگزوپلنت یاد شده در فاصله ای به دور ستاره خود می گردد که دمای مناسب برای وجود آب به شکل مایع در سطح آن ایجاد می شود.

البته بخش کواپ چیز خاصی به بازی اضافه نمی کند و فرق خاصی با بخش تک نفره ندارد ولی خب حتما که نباید فرق داشته باشد، بلکه خود دو نفره بازی کردن و لذت بردن از دنیای زیبای بازی در کنار دوستان، بزرگترین نکته مثبت است. این بارندگیها در اثر برخورد شهاب سنگ ها، سیارک ها و دنبالهدارهایی بودند که مدارهایی یخ در خود داشتند و پس از برخورد با سطح زمین بخار آب فراوانی به جو آن وارد کرده و سبب پیدایش ابرهای باران زا گردیدند. پس چطور سیاره ی ما از اقیانوس ها، دریاچه ها و رودخانه ها پوشیده شده است؟

چنین اطلاعاتی حاکی از آن است که بیش از ۸۵ درصد توده در لایه ضخیم گازی اطراف هسته آن وجود دارد. در گذشته دانشمندان تصور می کردند که مقدار زیادی از آب توسط ستاره های دنباله دار یا سیارک هایی که زمین را بمباران کرده اند، آورده شده است. تصور میکنید موجودات فضایی در این سامانه وجود دارند یا این سیستم میتواند محلی مناسب برای زندگی انسان باشد؟ البته او در ابتدا تصور می کرد که آن يک دنباله داراست! با این حال او اضافه می کند باز هم حیرت انگیز است که آنها می توانند با تلسکوپ های فعلی این اندازه گیری ها را انجام دهند.