کشف سیارهای با سه خورشید

گیگاوات یعنی میلیارد وات. در غرب دانمارک که یک هفتم انگلستان مساحت دارد، توربین های بادی ، توانایی تولید۴/۲ گیگاوات انرژی الکتریکی را دارند که بیش از ۶۰ درصد نیاز منطقه را تامین می کند. این کاربرد معمولاً چندین توربین بادی متمرکز راشامل می شود و بمنظور تامین انرژی که ازطریق شبکه توزیع می شود طراحی شده و این موضوع در مقابل توربینهای بادی منفرد مورد قبل که بمنظور تامین انرژی مصرفی بار الکتریکی درمحل طراحی می گردد ، مطرح است. یک جزیره مصرف محل یا منطقه ای است که تامین مصرف آن از طریق شبکه سراسری برق بسیار مشکل و غیر متطقی می باشد.

تونی بلر، نخست وزیر انگلستان در سخنان اول نوامبر خود نشان داد از نظرات پیشین خود مبنی بر کاهش آلاینده های گلخانه ای ( مانند دی اکسید کربن ) برای کنترل تغییرات آب و هوا عدول کرده است. ۱- اصلی ترین کاربردهای غیر نیروگاهی توربین های برق بادی، تامین برق جزیره های مصرف میباشد. ۶- ناسل: قسمت اصلی توربین بادی که رتور به آن متصل است را ناسل میگویند. اندازه های معمولی این توربین های بادی بین ۵۰-۵۰۰ کیلو وات است. ۹- سنسورهای اندازه گیری: شامل دو سنسور سرعت سنج و جهت نما میباشنند که اولی سرعت با دو دومی جهت باد را با دقت مشخص می کند و اطلاعات حاصل را به بخش کنترل می دهدو بر اساس این اطلاعات زمان کار توربین زاویه چرخ انحراف (Yam system) مشخص میشود.

کشف جدید حکایت از وجود یک سیاره غول پیکر گازی داردکه از حیث اندازه یک و نیم برابر مشتری در منظومه شمسی است. دانشمندان تصور می کنند که آب مایع ممکن است در سطح این سیاره وجود داشته باشد اما برخی مطالعات نشان می دهند که این سیاره هر 100 روز تابش قدرتمندی از ستاره خود را دریافت می کند که ممکن است این سیاره را غیر قابل سکونت کند و در حال حاضر، این سیاره 88 % شبیه زمین است . مرگ سیاره زمین زودتر از آنچه تصور میکنیم، فرا خواهد رسید؛ این نتیجه مقالهای بوده که دانشمندان به تازگی منتشر کردهاند و در آن تاثیرات حیات بشری روی اکوسیستم و وضعیت کلی سیاره ما را از دیدی تازه مورد بررسی قرار دادهاند.

دانشمندان انگلسی می گویند اطلاعات به دست آمده از آلمان و دانمارک به مراتب منفی تر از اطلاعات به دست آمده در انگلیس است و بهتر است در کوتاه مدت به آن ها توجهی نشود. طبق آمار موجود تولید هر کیلیو وات ساعت انرژی الکتریکی از باد می تواند از انتشار حدود یک کیلوگرم CO2 در مقایسه با نیروگاههای سوخت فسیلی جلوگیری نماید. بطور کلی با جایگزینی انرژی برق بادی بجای انرژی برق تولیدی از نیروگاههای سوخت فسیلی می توان از انتشار گازهای گلخانه ای کاست..

از طرف دیگر می توان به جاذبه های طبیعی و چشم انداز سیستم های انرژی بادی که در معرض دید افراد قرار می گیرند اشاره کرد که نمادی از انرژی پاک برای مردم تلقی می گردند. بنابراین یک طرف آن همیشه در مقابل خورشید قرار می گیرد که حرارت این قسمت تا 300 درجه سانتیگراد می رسد و حرارت قسمت تاریک آن پایین تر از 200- سانتیگراد می باشد. با توجه به اینکه جرم ماه نسبت به زمین بسیار کمتر است بنابراین تنها یک لرزش سینوسی در مدار زمین ایجاد میکند.

دو کرونا ویروس پیشین باعث ایجاد بیماری سندرم تنفسی حاد شدید (سارس) و سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) شده اند ( Kampf et al., (2020 بیماری کرونا ویروس 2019 (کووید-19) که توسط ویروس Sars-CoV-2ایجاد می شود، ابتدا در تعدادی از بیماران دارای ذات الریه با منبع نامشخص در استان هوبی چین مورد توجه قرار گرفت و سپس از طریق مسافرت های جهانی به تقریبا تمام کشورهای جهان گسترش یافت. همچنین مطالعات در کشورهای پیشرو این تکنولوژی نشان می دهد که تنها حدود یک درصد از کل سطح مزارع بادی توسط خود این توربینها اشغال می شوند.

در ضمن از سطح زمینی که برای احداث مزرعه برق بادی اختصاص می یابد. بهترین توربین های بادی هنگامی شروع به کار می کنند که سرعت باد به چهار متر بر ثانیه (۵/۱۴ کیلومتر بر ساعت ) می رسد و زمانی که سرعت باد به ۱۴ متر بر ثانیه (۵۰ کیلومتر بر ساعت) می رسد، بیشترین توان تولید خود می رسد. در حالی که در انگلستان شبکه توربین های بادی در سراسر کشور پراکنده شده است و اگر مزارع باد در یک سوی کشور خاموش شوند.

از سوی دیگر ، در تمام مدت وزش باد نمی توان از آن الکتریسیته تهیه کرد. از سوی دیگر ، وضعیت آب و هوا و اقلیم آلمان به نحوی است که سرعت و جهت باد در آن بسیار متغیر است. همچنین، مطالعات اندکی در ارتباط با آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامت در هند، در دسترس هستند (8، 9، 10 ، 11 ، 12) که رابطه ی علی بین آلودگی هوا وخطرات بهداشتی در هند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند. ولی آن زمان اثبات این حرف به دلیل عدم وجود و اختراع تلسکوپ امکان نداشت و گالیله نظریه زمین محوری را با دردسرهایی که برایش به وجود آمد اثبات کرد.

این یعنی میتوانیم قرص مشتری و چهار قمر بزرگ آن را در کنار قرص زحل و حلقه دلربایش؛ همزمان در میدان دید تلسکوپ مشاهده کنیم. حلقه های اورانوس در واقع با دو عنوان متمایز مجموعه حلقه ها یا سیستم های حلقه ها شناخته می شوند که در در منظومه شمسی ما غیرعادی هستند. از دیگر اقمار کیوان می توان به اطلس، گالیپسو، انسلادوس، یاپتوس، جانوس، میماس، فوئب، و تتیس اشاره کرد بسیاری از آن ها در لبه مدار حلقه اطراف زحل هستند و به نگه داشتن این حلقه در محل خود کمک زیادی می کنند(درست مثل وظیفه یک چوپان در نگهداری گوسفندان در یک محل) به همین دلیل آن ها را اقمار چوپان می نامند!

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که برای کاهش آلودگی جو زمین و همچنین کاهش هزینه های انرژی ، باید به سراغ انرژی های تجدید پذیر رفت. این توربینها معمولاً به همراه باتریهای ذخیره کننده انرژی بکار برده می شوند و می توانند با سایر منابع مانندفتوولتائیک یا ژنراتور های دیزلی بصورت ترکیبی مورد بهره برداری قرار گیرند. پمپهای بادی بهره برداری شده ، عمدتاً از نوع توربینهای بادی پرپره کلاسیک می باشند که تکنولوژی در این زمینه ،در طی ۱۵ سال گذشته بطور مداوم بهبود یافته است.