سئو سایت شرکتی با ابزارهای رایگان

36 ابزار رایگان سئو برای انجام سئوی سایت توسط خودتان بلاگ کلیک اول

اما اگر کسب‌وکاری در خارج از ایران دارید، حتماً اطلاعات سایت خود را در آن ثبت کنید. با درنظرگرفتن یک محدوده زمانی خاص و انتخاب موضوع، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبطی را که سیر جست‌وجو افزایشی دارند، پیدا کنید. بنابراین با این روش، شانس زیادی برای قرارگرفتن در صفحه اول جست‌وجو دارید. با کمک سایت AlsoAsked.com می‌توانید سوالاتی را که کاربران گوگل ممکن است پیرامون یک کلمه کلیدی از گوگل بپرسند، از این ابزار استخراج کنید. Keyword Explorer بخشی از سایت ماز است که می‌توانید برای پیداکردن ایده‌های محتوایی و کلمات کلیدی مرتبط با هدف جست‌وجوی کاربران پیدا کنید. با این ابزار امکان بررسی میزان حجم جست‌‌وجوی کلمات کلیدی و میزان سختی کلمات را دارید.

این ابزار ها به شما این امکان را می‌ دهند که استراتژی‌ های بهینه‌ سازی موثرتری را پیاده‌ سازی کنید و بر روی کلمات کلیدی هدفمند تمرکز کنید. در نهایت، این ابزار ها می‌ توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند و باعث شوند که در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شوید. گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید. برای استفاده از این ابزار در ابتدا لازم است دامنه سایت خود را به سرچ کنسول معرفی کنید. وبمستران زیادی به پیام هایی که از جانب سرچ کنسول دریافت می کنند توجهی ندارند، اما باید بدانید که سرچ کنسول، بهترین ابزار رایگان سئو و راه ارتباطی شما با گوگل است و توجه به آن یکی از اصول مهم سئو سایت است.

سئو تکنیکال یا سئو فنی (Technical SEO) به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای بهبود عملکرد فنی یک وب‌سایت انجام می‌شود تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بهتر درک و ایندکس کنند. هدف سئو تکنیکال این است که سایت شما برای موتورهای جستجو قابل دسترس، خوانا و قابل فهم باشد. اگر سایتی را سئو می‌کنید که جریمه شده است، Barracuda Panguin از جمله ابزارهایی است که هر سئوکار باید در روند کار خود از آن استفاده کند. سپس با ترکیب و مقایسه داده‌های قبل و بعد از جریمه گوگل، دلیل پنالتی را متوجه می‌شود. اگرچه Moz Bar از ابتدا جزو بهترین ابزارهای فنی سئو محسوب نمی‌شد، درحال حاضر به طور حرفه‌ای به بررسی کامل و دقیق یک سایت از جنبه‌های مختلف می‌پردازد.

یکی از مواردی که باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید روی بهینه‌‌سازی سایت خود کار کنید، استفاده از ابزارهای سئو است. ابزارهای آنالیز سئو به شما کمک می‌کنند تا بهتر بتوانید وب سایت‌تان را تحلیل کنید و اقدامات متناسب را انجام دهید. در این مقاله چند مورد از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای سئو را با هم مرور خواهیم کرد. اگر سایت وردپرسی شما کند شده یا با مشکلاتی رو برو شده و به فکر تعویض هاست وردپرس و انتخاب بهترین هاست وردپرس هستید. اگر هاست فعلی سایت شما دایرکت ادمینه و میخواین هاست وردپرس سی پنل بخرین و نگران انتقال اطلاعات بدون نقص سایتتون به هاست جدید هستین، این مسئولیت رو باید شرکت هاستینگ برعهده بگیره. در طراحی سایت، چه سایت شرکتی باشد و چه طراحی سایت فروشگاهی، صفحه اصلی هویت برند شما و مهمترین صفحه برای اجرای سئو و بهینه سازی سایت است.

به عنوان مثال، اگر می خواهید هدف جستجو را بفهمید، باید به SERP ها نگاه کنید. تولید کننده رایگان عنوان Ahref با کمک هوش مصنوعی، برچسب های عنوان را برای شما می نویسد. ابزار View Rendered Source به شما نشان می دهد که چگونه مرورگر HTML اصلی یک صفحه را در DOM رندر کرده است، از جمله تغییراتی که توسط جاوا اسکریپت ایجاد شده است. این یک ابزار عالی برای کسانی است که نیاز به بررسی یا عیب یابی مسائل جاوا اسکریپت دارند. با کمک ابزار XML Sitemaps Generator، نقشه های سایت را ایجاد کنید و به گوگل کمک کنید تا صفحات شما را پیدا کند.

وبسیما در درجه اول به عنوان یک شرکت طراحی سایت شناخته می‌شود، اما در کنار آن، خدمات سئو نیز ارائه می‌دهد. این مجموعه با بهره‌گیری از تیمی که در زمینه بهینه‌سازی سایت تجربه دارد و در برخی پروژه‌ها به بهبود رتبه سایت‌های مختلف کمک کرده است. با اینکه تمرکز اصلی وبسیما بر طراحی سایت است، اما حضور کارشناسان سئو در این شرکت باعث شده تا بتواند در این زمینه نیز پروژه‌هایی را به انجام برساند. علاوه بر این، جی تی متریکس به کاربران امکان می‌دهد تا زمان بارگذاری، اندازه صفحات، تعداد درخواست‌ها و همچنین جزئیات مربوط به بهینه‌سازی‌های پیشنهادی را مشاهده کنند. حتی این ابزار قابلیت تست صفحات از سرورهای مختلف و در شرایط مختلف اتصال را هم دارد و به کاربران کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایت خود را در موقعیت‌های مختلف ارزیابی کنند.

Lipperhey ابزاری برای تجزیه و تحلیل رایگان از وب سایت شما، نکات مربوط به کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل SEO و چک کردن بک لینک‌ها است. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بهبود سئو سایت، تولید محتوای ارزشمند است. این محتوا باید به سؤالات و نیازهای مخاطبان شما پاسخ دهد و اطلاعات جدید و ارزشمندی را در اختیار آنها قرار دهد. بررسی سئو سایت، به شما این امکان را می دهد بصورت کاملا رایگان از وضعیت سئو سایت خود با خبر شوید ، ضمنا آپسئو آماده انجام سئو وب سایت ها بر اساس اصول حرفه ای سئو با شرایط ویژه است. اینکه هر آدرس باید شامل کلمات کلیدی باشد، کوتاه انتخاب شده و دارای حروف یا کلمات اضافه نباشد.

این فرآیند شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌هاست که بر روی سایت شما اجرا می‌شود تا رتبه سایت در نتایج جستجوی ارگانیک مانند گوگل، بینگ یا یاهو افزایش یابد. وقتی با وردپرس کار می‌کنید قطعا با افزونه Yoast و کارایی آن آشنا هستید. این افزونه به شما در سئو کردن صفحات سایت کمک می‌کند و با رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز نشان می‌دهد چقدر در سئو این صفحات موفق بودید. همچنین آپدیت‌های زیادی برای این افزونه می‌آید و با آخرین الگوریتم‌های گوگل همگام است. اگر می‌خواهید به صورت تقریبی از سئو سایت مطمئن شوید، می‌توانید افزونه Yoast را در وردپرس نصب کنید.

ابزار خارق‌العاده ای است که تنها برای انجام یک کار طراحی شده است؛ تست و بررسی اطلاعات استراکچر دیتا با داده‌های موجود در Schema.org که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود. به کمک این ابزار می‌توان مشکلات کد نویسی اسکیما را قبل از پیاده سازی کدها شناسایی کرد. این نکته را باید در نظر داشت که این ابزار سهم کوچکی در تحلیل و آنالیز وب سایت دارد و تنها بخشی از یک پازل هزار تکه را می‌سازد. بنابراین توصیه می‌شود که برای دریافت نمای کلی از عملکرد سایت، از چندین ابزار آنالیز استفاده کنید. آموزش سئو سایت سئولب به صورت تخصصی و به آموزش نکات و تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت میپردازد.

بیشترین کمک یوست در سئوی محتوای سایت است که کمک‌تان می‌کند فاکتورهای آن را رعایت کنید. این ابزار هم متعلق به گوگل است و البته به دلیل تحریم ایرانی‌ها، باید با فیلترشکن واردش شوید. در هر حال، به کمک آن می‌توانید سرعت وب سایت‌تان در نسخه موبایل و همینطور نسخه رایانه را به طور جداگانه بررسی کنید. در آن مقاله هم به این موضوع اشاره کردم که می‌توانید از ترندز برای پیدا کردن موضوعات محبوب برای تولید محتوا، برای فروش محصول در فروشگاه اینترنتی و... این ابزار سایت ماز از جمله قدیمی‌ترین ابزارهایی است که در زمینه آنالیز بک لینک فعالیت می‌کند.

سوبلز با ارائه قیمت سئو رقابتی و منطقی برای خدمات سئو، انتخابی مناسب برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال بهینه‌سازی وب‌سایت خود با بودجه معقول هستند. سوبلز دارای ویژگی هایی است که آن ها را نسبت به سایر رقبا در این حوزه، متمایز می کند. گروه برندینگ نهال با دغدغه دیده شدن، پیشرفت، و سربلندی کسب و کار های ایرانی همواره در پی ارائه بهترین، به روز ترین و کم هزینه ترین خدمات در حوزه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ میباشد. وبلاگ به عنوان یک تقویت ‌کننده برای صفحات اصلی سایت عمل می‌کند و به تنهایی ارزش چندانی ندارد. با تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، وبلاگ می‌تواند کاربران سردرگم یا ناآگاه را جذب کرده و آنها را به صفحات اصلی سایت هدایت کند.

گوگل سرچ کنسول توضیح زیادی نمی‌خواهد چون تقریبا هر کسی که وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌شود، با این ابزار آشناست. با سرچ کنسول می‎توانید عملکرد کلید واژه و لینک، مشکلات ایندکس، قابلیت استفاده موبایلی، تعیین نقشه سایت و دیگر موارد را بررسی کنید. یکی دیگر از بهترین سایت های تست سئو seo، وب سایت MOZ است که متاسفانه برای استفاده از آن باید هزینه ای را به صورت ماهانه پرداخت کنید. البته برخی از امکانات این سایت به صورت رایگان اما با محدودیت در اختیار شما خواهد بود. به عنوان مثال شما می توانید از بخش های open site explorer و keyword explorer به صورت رایگان اما با محدودیت استفاده کنید. مثلا شما می توانید ماهانه تنها 20 کلمه کلیدی را در این ابزار به صورت رایگان بررسی کنید.

بله بسیاری از ابزارهای رایگان دارای محدودیت‌هایی در تعداد جستجوها تجزیه و تحلیل‌ها و دسترسی به داده‌ها هستند. معمولا برای تقویت بیشتر صفحات اصلی سایت و رقابت بهتر با رقبای هر حوزه در رسیدن به بهترین نتایج گوگل، اجرای سئو خارجی نیز ضروری است. طراحی سایت شرکتی معمولا شامل صفحاتی برای معرفی خدمات یا محصولات اصلی شرکت است که بعد از صفحه اصلی سایت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. استراتژی سئو روی این صفحات باید به گونه‌ای اجرا شود که تمامی فرایندهای سئو به بازدهی بالاتر این صفحه کمک کنند؛ چرا که در نهایت باید منجر به فروش محصول یا خدمات گردند. چه چیزی بهتر از یک ابزار SEO فوق العاده هست؟ یک ابزار فوق العاده که رایگانم هست.در این مقاله به لیستی از ابزارهای رایگان SEO اشاره می کنیم که میتونند بسیار به کارمون بیان.

از سال 87 در زمینه وب و بازاریابی اینترنتی در حال فعالیتم و خوشحال میشم اطلاعاتم رو با شما در میان بذارم. در این قسمت شما می توانید تمامی لینک های ورودی به وبسایت خودتان را مشاهده کنید و در صورت یافتن لینک های بسیار مضر آن ها را دیس اوو کنید. یکی از ضعف هایی که Moz Pro دارد این است که اکثر امکانات آن مانند ابزارهای مدیریت کمپین و ابزارهای پژوهش مانند Rank Tracker, Crawl Test, On-Page Grader و غیره تنها با خرید اشتراک ماهانه قابل استفاده هستند. شما می توانید نحوه نمایش کسب و کار محلی خود را در Google Search و Maps مدیریت کنید. به کمک ابزار Meta Description Generator می توانید توضیحات متا سازگار با سئو را ایجاد کنید.

در حقیقت، ahrefs یک دید خارجی به شما می‌دهد که سایتتان را از نظر سئو خارجی، وضعیت بک لینک سایت و رقبا بررسی کنید. یکی دیگر از ابزارهای ضروری، قدرتمند و البته رایگان سئو که توسط گوگل ارائه می‌شود، ابزار گوگل آنالیتیکس است. ابزاری که به شما کمک می‌کند تا رفتار کاربران را در وب‌سایت خود تحلیل کنید. ابزارهای رایگان سئو، علی‌رغم رایگان بودنشان، امکانات و ویژگی‌های ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که به کاربران کمک می‌کند تا عملکرد سایتشان را بهتر از قبل کنند. APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته می‌شود که باعث می‌شود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. به همین دلیل می‌توانید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

همچنین داده های مهم کلمات کلیدی مانند حجم جستجو و میزان سختی کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد. ابزارهای بررسی رقبا ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها هستند تا بتوانند عملکرد خود را نسبت به رقبا ارزیابی کنند و استراتژی‌های خود را بهبود بخشند. این ابزارها با ارائه داده‌های دقیق و جامع در مورد رقبا، به شما کمک می‌کنند تا نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کرده و فرصت‌های جدیدی را کشف کنید. برای بهینه سازی سئو داخلی یک وبسایت و شناسایی خطاهای احتمالی، ابزارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. دو ابزار پرکاربرد و قدرتمند در این زمینه، Screaming Frog  و Sitebulb  هستند.

با استفاده از این ابزار می‌توانید همه چیز  را در مورد کلمات کلیدی موردنظر خود پیدا کنید. Soovle یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو است که کلمات کلیدی محبوب را از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، گوگل، آمازون، ویکیپدیا، بینگ، یاهو و Answers.com جمع‌آوری می‌کند. این ابزار دیتابیسی از اصطلاحات در اختیارتان قرار می‌دهید که از آن می‌توانید برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید. ابزارهای رایگان سئو ابزارهایی هستند که به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. این ابزارها می توانند برخی از عوامل مهم سئو را بررسی، تجزیه و تحلیل و بهبود بخشند. ابزارهایی مانند سرچ کنسول، جی تی متریکس، گوگل پیج اسپید و ماز با ارائه تحلیل‌های دقیق و پیشنهادات بهبود، به وبمستران کمک می‌کنند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کرده و بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهند.

شما می‌توانید درصورت داشتن هرگونه سوال از این مجموعه، به سایت آن‌ها مراجعه کرده و یا با کارشناسان تماس بگیرید. هنگامی که از بهترین شرکت‌های سئو سایت صحبت می‌کنیم، نام سوبلز به‌طور حتم یکی از نخستین گزینه‌ها به ذهن می‌آید. این شرکت با بیش از 10 سال سابقه در زمینه سئو، طراحی سایت و ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ، موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است. اعضای تیم سوبلز با ترکیب تجربه و انگیزه بالا، به هر پروژه به‌عنوان یک چالش جدید نگاه کرده و تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین نتایج به‌کار می‌بندند. گوگل سرچ کنسول به عنوان یک ابزار ضروری برای هر وب‌سایت به شمار می‌آید که به دنبال بهبود حضور آنلاین و جذب ترافیک بیشتر است. برای اطلاع دقیق از تعرفه سئو سایت شرکتی خود، می‌توانید با ما تماس بگیرید یا از طریق این لینک اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

به سادگی بهش یک کلمه پایه بدهید, و کلیدواژه های پیشنهادی شروع می شوند و به همراه اونها میانگین ماهانه جستجوهای اون کلیدواژه هم می آید. این به شما اجازه میده اطلاعات رو از CSS ,Java Script, تصاویر, کوکی ها, ... شما میتونید از طریق این لینک بیشتر درمورد چگونگی استفاده از Web Developer Toolbar بدونید. با Rich Results Test خواهید فهمید که سایت شما از Rich Results پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ نتیجه غنی زمانی اتفاق می‌افتد که عناصر غیر متنی مانند ویدیو، تصویر و دیگر رسانه‌های شما در نتایج گوگل نشان داده می‌شوند. با Screaming Frog، خطاهای سئو، کدهای HTML اضافی، ارورهای جاوااسکریپت، محتوای تکراری و… را کشف کنید و سریع به اصلاح آن‌ها بپردازید. تجربه ما در آپ سئو نشان داده اگر تعادل را در سئو سایت رعایت کنیم بهتر نتیجه می گیریم.

گوگل آنالیتیکس یک ابزار قدرتمند و رایگان است که هر وب سایت باید از آن استفاده کند. شما می توانید با بکارگیری توصیه های این ابزار برای بهبود نمایش اجزای سایت به کاربران، تجربه کاربری سایت خود را در دستگاه های مختلف افزایش دهید. البته برای استفاده از ابزار تست موبایل فرندلی بهتر است از ابزارهای رفع فیلتر جهت مشاهده سایت استفاده کنید. همانطور که در قسمت قبل گفتیم Keyword Planner زمانی رایگان است که شما یک پنل تبلیغاتی داشته باشید. اما بیشتر این ابزار ها پولی هستند و تنها برخی امکانات آنها بصورت رایگان است. با کمک این ابزار می توانید یک موضوع را جستجو کرده و کلمات کلید مرتبط با آن را پیدا کنید.

در واقع، اهمیت استفاده از ابزارهای سئو، به این دلیل است که با اطمینان بیشتری در دنیای رقابتی سئو فعالیت کنید و در نهایت به موفقیت دست پیدا کنید. هستند که به متخصصان سئو و وبمسترها کمک می‌کنند تا وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. این ابزارها با تحلیل، بررسی و ارائه داده‌های دقیق در مورد وب‌سایت، به شما این امکان را می‌دهند تا نقاط ضعف و قوت سایت خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید. در نتیجه این ابزارها یا پلتفرم ها نقش مهمی در نحوه چک كردن سئو سايت دارند. یکی دیگر از ابزار هایی که در این راه به شما کمک می کند similar web است.

به طور کلی، سرچ کنسول یک ابزار ضروری و مهم برای هر وب‌سایتی است که می‌خواهد در نتایج جستجوی گوگل دیده شود. توجه کنید که اگر برایتان کسب رتبه در موتورهای جستجویی مانند بینگ و یاندکس مهم است، آن‌ها نیز سرچ کنسول خود را دارند. ابزارهای رایگان سئو ممکن است محدود به نظر برسند، اما همچنان می توانید از آن ها برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. این ابزارها می توانند به شما اطلاعات مفیدی در مورد عملکرد وب سایت خود، کلمات کلیدی مرتبط، رقبای خود و راه های بهبود رتبه خود در نتایج جستجو بدهند. بنابراین شما می توانید از این 36 ابزار رایگان سئو که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم، در فرآیند سئوی سایت خود استفاده کنید.

در واقع پس از آن که سایت شما را تحلیل می‌کند، یک گزارش کامل به شما ارائه می‌کند که به راحتی می‌توانید یک سایت بهینه داشته باشید. جالب است بدانید بسیاری از این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود در حالی که ابزارهای مشابه پولی هستند. این سایت در نسخه رایگانش اطلاعات خوبی در مورد سئوی سایت‌تان به شما می‌دهد. اما مشکل اینجاست که بعضی مواقع باید برای بررسی در نسخه رایگان، ثابت کنید که صاحب سایت مورد نظر هستید. در نسخه غیر رایگان آن می‌توانید به ابزارهایی برای ردیابی کلمات کلیدی در گوگل، آنالیز بک لینک، آنالیز سئوی داخلی و... اگر به دنبال ارتقای رتبه وب‌سایت خود در نتایج جستجوی گوگل هستید، شرکت داده پردازی فراتک بهترین انتخاب برای شماست.

یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌های این ابزار، این است که با استفاده از آن می‌توانید دو کلمه دلخواه خود را با هم مقایسه کنید. مثلاً می‌توانید کلمه اول را وارد کنید و سپس کلمه دوم را با آن مقایسه کنید. اطلاعات موردنظر هر کلمه کلیدی را هم پیدا کنید و بر اساس آن، روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید. شما می‌توانید کلمات کلیدی که می‌تواند نرخ تبدیل بالایی برای شما داشته باشد را پیدا کنید. در نهایت، این ابزار می‌تواند روی استراتژی سئو و محتوای شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اگر وب سایت یک بیزینس محلی را بهینه سازی می‌کنید، بکارگیری سئوی محلی بهترین گزینه است.

تب آخر Lighthouse است که با انتخاب نوع گزارش و دستگاه مورد نظر می‌توانید گزارش مربوطه را دریافت کنید. با کلیک روی گزینه url که جلو هر لینک قرار گرفته، می‌توانیم صفحه‌ای از سایت که این لینک‌های شکسته در آن‍‌ها قرار گرفته را ببینیم. پس از مدتی متوجه خواهید شد که تهدیدات بزرگ برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو را پشت سر گذاشته‌اید. البته این موضوع به این معنی نیست که رقبای شما جزو دشمنانتان هستند، اما بالاخره رقابت است و شما بهتر است بدانید که آن‌ها برای سئو و بازاریابی شان در حال انجام چه کاری هستند. اگرچه خودتان می توانید کارهای زیادی را در این رابطه انجام دهید، اما باید زمانی را برای بررسی رقبا و پیگیری آن‌ها کنار بگذارید.

وبسیما، در کنار دیگر شرکت‌های فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ، یکی از مجموعه‌هایی است که خدمات معتبر و قابل‌اعتمادی در این زمینه ارائه می‌کند و جایگاه خوبی در میان شرکت‌های سئو دارد. اگرچه رقابت در حوزه سایت‌های شرکتی به شدت بازارهای دیگر نیست، نباید رقبا را دست کم گرفت. در سال‌های اخیر، وبسایت‌هایی مانند دیجی ‌کالا و ترب نیز وارد حوزه محصولات شرکتی شده‌اند و رقابت را برای شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که محصولات خود را عرضه می‌کنند، سخت‌تر کرده‌اند. بطور رسمی سئو کاران به دو دسته تقسیم شدند ، دسته ای که هنوز تمایل به استفاده از روش های قدیمی ( کلاه سیاه ) مانند بک لینک دارند و گروهی که سئو را کلاه سفید می بینند. البته آمار این ابزار برای سایت‌های خارجی دقیق و بهتر است اما خب برای کاربران ایرانی هم کارایی زیادی دارد. این ابزار خودش مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف است که هر کدام برای یک بخش خاص از سئو کاربرد دارند.

بهینه‌سازی سایت از عناصر مختلفی تشکیل شده است و آگاهی از نحوه کار آن‌ها کمک می‌کند تا سایت خود را در مسیر رشد قرار دهید. اگر می‌خواهید سایت شما را کاربران بیشتری ببینند و در نتیجه ترافیک آن را افزایش دهید و فرصت بیشتری برای فروش داشته باشید، سئو را باید جدی بگیرید. ابزارهای بررسی سئو سایت، همان برنامه‌ها یا پلتفرم‌های آنلاینی هستند که به شما کمک می‌کنند تا وب‌سایت خود را از نظر موتورهای جستجویی مثل گوگل آنالیز کنید. یعنی شما را جای گوگل قرار می‌دهند تا بتوانید از دید این موتور جستجو، عوامل مختلفی مثل ساختار سایت، محتوا، کلمات کلیدی، لینک‌ها و سرعت بارگذاری را بررسی کنید. یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو Screaming Frog نام دارد که برای بهینه‌سازی وب بسیار ارزشمند است. چون با استفاده از آن می‌توانید ساختار یک سایت را تحلیل کرده و مشکلات تکنیکالش را پیدا کنید که جلوی افزایش رتبه آن در صفحه نتایج موتور جستجو را گرفته‌اند.

برای بهینه‌سازی سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجوی گوگل، استفاده از ابزارهای گوگل برای سئو به یکی از ارکان اساسی تبدیل شده است. این ابزارها که هرکدام ویژگی‌ها و کارکردهای منحصر به فردی دارند، به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و آن را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. ما قبلاً در مقاله‌ای با عنوان ابزارهای سئو لیست کاملی از ابزارهایی که هر متخصص سئو باید آن‌ها را بشناسد به شما معرفی کرده‌‌ایم که بد نیست به آن هم نگاهی بیاندازید. اهمیت سرچ کنسول گوگل در این است که به شما کمک می‌کند تا سئوی سایت‌تان را بهبود بخشید، مشکلات فنی را شناسایی و برطرف کنید و در نهایت رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجو کسب کنید. با این ابزار رایگان گوگل برای سئو می‌توانید بفهمید که کدام صفحات سایت‌تان بیشتر بازدید می‌شوند، کاربران روی چه کلماتی شما را پیدا می‌کنند و چه مشکلاتی مانع از نمایش بهتر سایت‌تان می‌شود.

تیم طراحی وب سایت و کارشناسان سئوی فراتک با ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصصی، تضمین می‌کنند که وب‌سایت شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رتبه‌های برتر گوگل دست یابد. با بهره‌گیری از استراتژی‌های سئوی هدفمند و تحلیل دقیق رقبا، ما به شما کمک می‌کنیم تا در بازار رقابتی امروز، از سایر رقبا پیشی بگیرید و به اهداف کسب‌وکار خود دست یابید. درک عمیق از ابزارهای سئو برای بهینه سازی محتوای وردپرس، کلید موفقیت در دنیای رقابت آنلاین است. دو افزونه قدرتمند و پرکاربرد در این زمینه، رنک مث (Rank Math) و یوست (Yoast) هستند. هر دو این افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا محتوای وب‌سایت خود را به گونه‌ای بهینه کنید که در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند. ابزار‌های رایگان سئو برای تحلیل و بررسی دقیق رفتار کاربران در وب‌سایت شما هستند.

با استفاده از این ابزار کاربردی به راحتی می‌توانید کلمات کلیدی رقابتی حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. برای استفاده از این ابزار کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ کرده و اطلاعات آن را دریافت کنید. مهم‌ترین اطلاعاتی که از آن دریافت می‌کنید، شامل میزان رقابت آن کلمه کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و بسیاری از اطلاعات ارزشمند دیگر است. همچنین فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهاد به شما ارائه می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید. Kwrank یک ابزار سئوی ایرانی است که فقط در زمینه بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت به کاربرانش کمک می‌کند.

اما اگر کمپین گوگل ادز هم در کار نباشد، می‌توانید از نسخه رایگان آن برای تخمین میزان سرچ کلمات استفاده کنید. تفکیک حجم سرچ بر اساس موقعیت مکانی و زمانی، از اصلی‌ترین ویژگی‌های گوگل کیورد پلنر است. نسخه رایگان نرم‌افزار فراگ حداکثر ۵۰۰ عدد url را می‌تواند کرال و آنالیز کند. از ابزار Screaming Frog برای یافتن مشکلات سئو داخلی، مانند لینک‌های خراب، محتوای تکراری و عناوین بسیار کوتاه یا بیش از حد طولانی و … استفاده می‌شود. مهمترین ویژگی HTML این است که یک زبان ساختاری است، به این معنی که نه تنها اطلاعات را به صورت محتوای متنی و گرافیکی به نمایش می‌گذارد، بلکه ساختار کلی صفحه وب را نیز تعیین می‌کند.

نقشه سایت در واقع لیستی از آدرس صفحات سایت شما است که با معرفی آن ها به گوگل سرعت ایندکس آنها توسط گوگل افزایش می یابد. اگر سایت شما وردپرسی باشد افزونه های زیادی برای این کار وجود دارد، اما اگر سایت شما با cms های دیگر طراحی شده است می توانید از ابزار xml-sitemaps استفاده کنید. با توجه به تصویر می توانید آدرس سایت خود را وارد کرده و استارت(start) را بزنید. نقشه سایت شما ساخته شده و باید با آدرسی مثل example.ir/sitemap.xml قرار داده و منتشر کنید. توجه کنید که آدرس دقیق صفحه سایت مپ را باید به سرچ کنسول گوگل معرفی کنید.

این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. در این مقاله تلاش کردیم که بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، مناسب‌ترین شرکت را برای نیازهای خود انتخاب کنید. هر یک از این شرکت ها دارای تجربه بالایی هستند اما در نهایت پیشنهاد ماهم، استفاده از خدمات سئو در شرکت سوبلز است.

علاوه بر این، ریدایرکت‌هایی مانند ری‌دایرکت‌های متا و جاوا اسکریپت نیز نشان‌گذاری می‌شوند تا اطمینان پیدا کنید که هر مسئله ریدایرکت فورا کشف می‌شود. سرصفحه‌های HTTP مانند انواع سرور و هدرهای ذخیره‌سازی و همچنین آدرس IP سرور نیز می‌توانند با کلیک یک دکمه نمایش داده شوند. این ابزار طی تحلیل سرعت سایت شما، عوامل موثر بر پایین بودن سرعت سایت را به درستی خواهد گفت و همچنین راه حل های برطرف کردن کندی سرعت را به شما ارائه می دهد. آموزش کامل استفاده از سایت جی تی متریکس رو در مطلب " آموزش کار با GTmetrix " می توانید مطالعه کنید. برای مقایسه دو سایت به کمک این ابزار بررسی سئو، کافیست آدرس سایت خود و سایت رقیب را وارد کرده و دکمه checkup را بزنید. به کمک خدمات آنالیز سئو سایت می توانیم بفهمیم که استراتژی تعیین شده برای سئو یک سایت تا چه اندازه مناسب بوده و چگونه می تواند به رشد سایت کمک کند.

روی صفحه‌ مورد نظر خود کلیک راست کرده و گزینه‌ Inspect را از منوی بازشده انتخاب کنید. با این کار، پنل ابزارهای توسعه‌دهنده کروم (Chrome DevTools panel) به نمایش در می‌آید. با این افزونه می‌توانید حجم جست‌وجوی ماهانه، هزینه به ازای یک کلیک و رقابت موجود در گوگل ادز در رابطه با کلمه کلیدی دلخواه خود را به‌دست آورید. این ابزار همچنین امکانات دیگری نظیر رصد جایگاه کلمات کلیدی در نتایج SERP را نیز به شما ارائه می‌کند. اما هدف ما از نگارش این محتوا، ابزارهای رایگان و غیرپولی‌ای است که ما قصد داریم از آن‌ها برای بررسی سئوی سایت کمک بگیریم.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/